کد خبر: 1182484
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
مسئول مرکز کنترل و هماهنگی اورژانس قرارگاه نجف از اجرای طرح پزشک سیار برای اولین بار خبرداد و گفت:۱۷۰۰ پزشک و پرستار با داشتن کوله مجهز امدادی و با آرم مشخص از ابتدای مسیر همراه مردم هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، حسین درخشان مسئول مرکز کنترل و هماهنگی اورژانس قرارگاه نجف، در محل قرارگاه برون مرزی نجف اشرف ضمن اشاره به اینکه هدایت و اعزام همه آمبولانس‌ها از این مکان انجام می‌شود، گفت: امسال در عملیات اربعین ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس تدارک دیده شده است که این تعداد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

اتوبوس آمبولانس‌ها برای حوادث بزرگ

درخشان با بیان اینکه ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این عملیات پیش بینی شده است افزود: این اتوبوس آمبولانس‌ها برای عملیات‌ها و حوادث بزرگ است، که خوشبختانه از این اتوبوس آمبولانس‌ها تاکنون در اربعین امسال استفاده‌ای نشده است ولی همه آن‌ها آمادگی لازم را دارند تا در صورت نیاز کمک کنند.

اجرای طرح پزشک سیار برای اولین بار ویژه اربعین

تقویت ارتباطات رادیویی و مکان‌یابی

وی ضمن اشاره به ارتباط خوب و مستمر آمبولانس‌ها با این مرکز عنوان کرد: ارتباطات رادیویی و سیستم بی سیم و همچنین GPS این آمبولانس‌ها فعال است که به سهولت راهبری آنها کمک می‌کند، همچنین برای جمع‌آوری اطلاعات و آمار اپلیکیشنی در حال آماده سازی است تا اطلاعات به موقع ارسال شود و همکاران در حال جمع‌آوری آمار و اطلاعات و تجمیع اطلاعات هستند تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه کنیم.

جمع‌آوری و تجمیع اطلاعات به صورت یکپارچه

درخشان گفت: در اربعین امسال ۳ قرارگاه اصلی در کربلا، نجف و طریق الحسین (عمود ۲۴۴) و دو مرکز فرعی نیز در کاظمین و سامرا مستقر و اطلاعات و آمار عملیات را رصد و جمع‌آوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ویزیت پزشکی و ارائه خدمات درمانی در موکب‌ ها برخی مواقع اتفاقاتی نظیر تصادفات، پرت شدگی و گم شدن و… نیز توسط نیروهای امدادی رسیدگی می‌شود.

اجرای طرح پزشک سیار برای اولین بار ویژه اربعین

گرمازدگی محور اول انتقالی‌ها

رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون ۱۰۵ نفر انتقالی توسط آمبولانس‌ها انجام شده است، اکثر این انتقالی‌ها موارد گرمازدگی، بی حالی، افت قند خون و فشارخون بودند که نیاز به خدمات درمانی داشتند و بلافاصله توسط تیم‌های امدادی انتقال صورت گرفته است.

وی افزود: برخی از این اعزام‌ها به بیمارستان‌های مورد تفاهم با کشور بوده و در موارد سطح بالاتر اعزامی‌ها به بیمارستان امام علی جمعیت هلال احمر که بیمارستان تخصصی درمانی است منتقل و خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: بیشترین تعداد مراجعات زائرین حسینی به مراکز خدمات درمانی جمعیت هلال احمر در خصوص گرمازدگی بوده است.

خدمت رسانی به بیش از ۶۰ هزار نفر در عملیات اربعین هلال احمر

وی با بیان اینکه از اول ماه صفر موکب‌های درمانی در حال خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند، افزود: هر روز به تعداد زائرین افزوده می‌شود و تاکنون ۶۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر استفاده کرده‌اند، البته این آمار در حال تکمیل شدن است.

اجرای طرح پزشک سیار برای اولین بار ویژه اربعین

توصیه به مدیریت صحیح پیاده روی

درخشان بیان کرد: زائرین باید در خصوص پیاده روی مدیریت داشته باشند و در گرمای شدید روز استراحت کرده و در ساعاتی که هوا رو به خنکی است به پیاده روی خود ادامه دهند.

این مسئول جهت جلوگیری از گرمازدگی به زوار توصیه کرد: برخی تصورات بر این است که مصرف چای و قهوه بهتر از آب است در حالی که با توجه به کافئین بالای قهوه برای فرد مشکلاتی پدید می‌آورد و توصیه ما مصرف مایعات بخصوص آب است و هیچ چیزی جایگزین مناسب این ماده (آب) برای بدن در این ایام نیست.

۴۰۰۰ هزار نیرو داوطلب

درخشان با بیان اینکه در ۲۷ موکب، جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی، مردم خودجوش و داوطلب نیز با جمعیت همکاری می‌کنند، خاطر نشان کرد: در کل تعداد ۴ هزار نفر نیرو اعم از نجاتگر، پزشک، پرستار، و… به صورت داوطلبانه در جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی هستند.

اجرای طرح پزشک سیار برای اولین بار

وی با اشاره به اینکه امسال با هماهنگی موکب‌های مردمی اجرای طرح پزشک سیار انجام شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح ۱۷۰۰ پزشک و پرستار ثبت نام کرده، این افراد با داشتن کوله مجهز امدادی و با آرم مشخصی از ابتدای مسیر حرکتی همراه مردم و زائرین حسینی هستند و با رسیدن به عمود مشخص در مراکز درمانی تجهیزات و اقلام دارویی خود را تکمیل یا پس از مأموریت آنها را به نفر بعدی تحویل می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار