کد خبر: 1182378
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به پیش‌بینی دو برابرشدن جمعیت عازم به عراق طی روزهای اخیر، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر راهی عراق شده‌اند‌ که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر به کشور بازگشتند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی جهوری اسلامی، صبح چهارشنبه در مرز بین المللی مهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در هفت ماه اخیر اقدامات خوبی با همکاری  مسئولان مرزبانی، پلیس و وزیر کشور عراق صورت گرفته است، اکنون هیچ مشکلی در تجمع زائرین در مرز و ایستایی مرزهای شش گانه کشور جهت ورود به داخل خاک عراق وجود ندارد.

وی افزود: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ابتدای ماه صفر تا کنون راهی عراق شدند که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر به کشور برگشته‌اند.

فرمانده مرزبانی جهوری اسلامی ادامه داد: همچنین با توجه به  تشکیل قرارگاه مشترک بین ۲ کشور، هیچ مانعی جهت ورود و خروج زائران وجود ندارد و اگر هم مشکلی پیش آید در سریع ترین زمان با مشارکت دو کشور رفع خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر تردد در همه مرزها به ویژه در مهران روان و بدون مشکل در جریان است، ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین لحظه به لحظه به تعداد زائران حسینی افزوده خواهد شد.

این مقام نظامی گفت: پیش بینی می شود با توجه به حجم تردد زوار از ابتدای ماه صفر تاکنون، جمعیت عازم به کشور عراق در روزهای اخیر به ۲ برابر برسد.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: پایش هوایی تردد در مرزها توسط تجهیزات مختلف و نوین به صورت لحظه ای در حال انجام است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار