کد خبر: 1182288
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
موکب داران ایرانی مستقر در کربلا بزرگترین سرمایه زندگی خود را عشق به امام حسین(ع) عنوان کرده و می‌گویند: سالهاست بدون دریافت حتی یک ریال اعتبار، سرمایه و امکانات دولتی و با هزینه شخصی و با افتخار به زائران اربعین ارائه خدمت می‌کنیم زیرا پاداش خدمت به زائران آقاسیدالشهدا(ع) با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مسئول موکب انصارالحسین(ع) مستقر در کربلای معلی که با مشارکت برادران ایرانی و عراقی به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت می‌کنند، اظهار داشت: به رغم تحمل بسیاری از سختی‌های سفر، برپایی و راه اندازی موکب‌ها به عشق حسین(ع) برای ما بس است برای همه عمر و چیزی جز لذت خدمت برای ما ندارد.

هیچگونه کمک دولتی دریافت نمی‌کنیم

وی که نخواست خود را معرفی کند که در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی سال‌ها خدمت در این راه هیچ گونه کمک دولتی حتی یک ریال برای خرید مایحتاج، حمل و نقل و دیگر هزینه‌های موجود از دولت کمک نگرفته و نخواهیم گرفت زیرا که هزینه مالی که هیچ جانمان را در راه سیدالشهد(ع) می‌دهیم.

این موکب دار اربعین که خود را ساکن و اهل استان گلستان معرفی کرد، بیان داشت: به برکت امام حسین(ع) به هر مقداری که در این راه هزینه می‌کنم چندین برابر به سرمایه زندگیمان اضافه شده و در مجموع زندگی‌ام را با برکت کرده است.

جانم به فدای حسین(ع)

یکی دیگر از موکب داران اربعین مستقر از موکب الامام زین العابدین با تاکید بر اینکه زندگی ام را وقف خدمت به زائران و راه امام حسین(ع) می‌کنم، گفت: در ایام اربعین در مدت ۲۴ ساعت شبانه روز بیش از ۳ الی ۴ ساعت نمی‌توانم استراحت کنم اما دائم در حال خدمت به زائران هستم و خستگی در من راهی ندارد.

وی نیز که تمایلی به معرفی نام خود نداشت، ادامه داد: لذتی که در خدمت به زائران آقاسیدالشهدا(ع) وجود دارد را در هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که برای عزیمت به عراق، جابجایی و دیگر هزینه های جاری به چه میزان از سوی دولت به شما کمک مالی شده و آیا کافی بوده یا نه، گفت: نه تنها من بلکه هیچ موکب داری از دولت هیچ کمکی غیر حمایت‌های تسریع در کارهای اداری با دولت عراق برای جابه جایی و استقرار ما انجام نمی دهد و اگر هم چنین چیزی باشد ما نخواهیم پذیرفت.

عهدار تسهیل گری و هماهنگی با دولت عراق انجام می دهیم

دبیر کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته موکب‌داران مردمی ایران امسال بیش از ۱۱۰ میلیون پرس غذای گرم را طبخ و بین زائران اربعین توزیغ خواهند کرد.

مجید نامجو در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سال گذشته موکب داران اربعین حدود ۱۰۶ میلیون پرس غذای گرم طبخ و توزیع کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از موکب داران اربعین غیر برنامه ریزی و تسهیل در امر هماهنگی با دولت عراق برای جابجایی و استقرار هیچ گونه کمکی را دریافت نمی کنند، بیان داشت: موکب داران یادشده غذای های طبخ شده خود را در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار، شام و یک میان وعده بین زائران توزیع می کنند.

نامجو با بیان اینکه در اربعین سال گذشته حدود ۳ هزار موکب دارای پروانه به زائران در ایران و عراق خدمت می‌کرد، افزود: این تعداد امسال به ۳ هزار ۲۰۰ موکب رسیده است.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: این تعداد موکب ۶۰ درصد در خاک عراق شهرهای مقدس نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا، کربلا، کاظمین، سامرا و دیگر مسیرها و مکانهای مشخص شده نوار مرزی مستقر و به زائران اربعین ارائه خدمت می کنند.

وی در خصوص اسکان زائران در موکب های یادشده نیز گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود سال گذشته ۲۷ میلیون شب اسکان به انجام رسیده و پیش بینی امسال ما با توجه به روند موجود حدود ۳۰ میلیون است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار