کد خبر: 1181217
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
فرمانده انتظامی کل کشور گفت: توافقات لازم با دولت عراق به انجام رسیده تا فقط در مرز مهران و از یک‌ طرف ورود اطلاعات زائران انجام شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سردار احمد رضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور در گفت‌وگو زنده تلویزیونی گفت: تمام تمهیدات لازم هم از طرف کشور ایران و هم دولت عراق با افزایش گیت های ورود و خروج انجام شده است تا بتوان به طور کامل تردد رصد شود.

وی افزود: در رابطه با تسهیل در تردد زوار و کاهش ایستایی در مرز توافقات لازم با دولت عراق به انجام رسیده تا فقط در مرز مهران و از یک‌ طرف ورود اطلاعات انجام شود.

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه، این اقدام بدین گونه خواهد بود که گذرنامه زائر فقط از طرف مرز مهران رصد شده و مهر خروج خواهد خورد، از طرف عراقی مهر ورود نخواهد داشت، ادامه داد: همچنین در این راستا تعداد گیت‌های ورود و خروج نسبت به اربعین سال گذشته دو برابر شده است که این آمار هم در تسهیل تردد زوار بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این مقام نظامی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش زائران در روزهای آینده خصوصا در پایان هفته جاری از زائران گرامی تقاضا داریم فقط مرز مهران را برای خروج انتخاب نکنند.

سردار رادان تصریح کرد: اگر آمار تردد در مرز مهران افزایش یابد و اگرچه میزان ایستایی زائر هنگام کنترل گذرنامه در این مرز چهار تا پنج ثانیه باشد اما احتمال ایستایی و رجوع زائران در گرمای هوا افزایش خواهد یافت.

وی گفت: مرزهای خسروی، تمر چین و باشماق دیگر مرزهای آماده کشور هستند که توصیه میشود مردم عزیز از این مرزها نیز استفاده نمایند.

سردار رادان گفت: فقط افرادی که برای خروج از کشور مرز مهران را در سامانه سماح انتخاب کرده‌اند می‌توانند از سایر مرزها وارد عراق شوند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار