کد خبر: 1180957
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
بغداد بر اساس توافقات اولیه و برای تامین بخشی از نیاز‌های نیروگاه برق عراق، از ترکمنستان گاز وارد خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزارت نفت عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد که بر اساس توافق اولیه میان این کشور و ترکنستان برای تامین بخشی از نیاز‌های نیروگاه برق عراق، از ترکمنستان گاز وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عزت صابر، معاون وزیر نفت عراق در امور گاز در بیانیه‌ای گفت: «در ابتدا با واردات مقادیری گاز برای تامین بخشی از نیاز نیروگاه‌های برق موافقت شد.» او پس از دیدار با مقامات بخش گاز ترکمنستان در این کشور گفت: توافقنامه‌ای که حجم گاز وارداتی از ترکمنستان را مشخص می‌کند، باید قبل از پایان سال جاری امضا شود.

او با اشاره به اهمیت این قرارداد گفت که آن گامی پیشرفته برای گسترش افق همکاری با کشور‌های تولیدکننده گاز از جمله ترکمنستان است که یکی از مهمترین کشور‌های تولید کننده گاز در منطقه و جهان است.

عراق گاز را از ایران وارد می‌کند که در مجموع بین یک سوم تا ۴۰ درصد از منبع برق خود را تامین می‌کند، به ویژه در ماه‌های گرم تابستان که دما به ۵۰ درجه سانتیگراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) می‌رسد و مصرف برق به اوج می‌رسد. این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا در پرداخت هزینه واردات دچار مشکل شده است.

آمریکا با دخالت در امور داخلی عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را تحت فشار قرار داده است تا وابستگی خود به گاز ایران را کاهش دهد به همین دلیل نیروگاه‌های برق عراق دچار مشکل شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار