کد خبر: 1180419
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد زیادی از نمایندگان در نامه‌ای به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وکالت تام دادند تا چنانچه خودشان یا همسر و فرزندانشان با سفارش خودرویی گرفتند به رسانه‌ها اعلام شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 31 مرداد )مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به نطق احمدعلیرضا بیگی نماینده تبریز و تکرار ادعای اعطای خودروهای شاسی بلند به نمایندگان اظهار کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیشین بعد از نطق علیرضا بیگی تصمیمی برای جلوگیری از التهاب اوضاع گرفته‌اند و بعد هم که هیات ریسه جدید انتخاب شد در اولین جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان منع نطق آقای علیرضابیگی به کلی برداشته شد.

وی افزود: نکته بعدی مربوط به اتهام نمایندگان مجلس درباره گرفتن خودروی شاسی بلند و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت است. هم بررسی‌های قبلی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و هم تلاش موشکافانه هیات نظارت فعلی کاملا به این نتیجه رسیده‌اندکه هیچ ارتباطی میان موضوع استیضاح و بحث تحویل خودروهای شاسی بلند به برخی از نمایندگان وجود نداشته است و این دو مقوله کاملا بی‌ربط هستند.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: نکته سوم اینکه تعداد زیادی از همکاران نماینده نامه‌ای خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مرقوم کرده اند و گفته‌اند ما به شما وکالت تام و اختیارات کامل می‌دهیم و هم مصرانه از شما می‌خواهیم که بررسی کنید چنانچه من نماینده امضاکننده، خودم خودرویی گرفته‌ام، همسر و فرزندان و نزدیکان و اعضای دفتر من و هر کسی با سفارش من خودرویی تحویل گرفته است، شما در این زمینه اختیار و وکالت دارید که به رسانه‌ها اعلام کنید.

ذوالنوری بیان کرد: اگر من این کار را انجام نداده‌ایم باید عدم آن را اعلام کنید زیرا شبهه‌ای مطرح شده مبنی بر اینکه ممکن تعدادی هم خودرو گرفته باشند چرا دشمنان برای تخریب چهره مجلس انقلابی و نمایندگان خدوم ما سوار بر این موج شوند.

وی ادامه داد: لذا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را کاملا به طور کامل بررسی می‌کند و بررسی‌ها کامل است و به دستگاه‌های مختلف مکاتبه شده است که اگر چیزی هم باشد و فرض کنیم عزیزی از نمایندگان خودرو گرفته باشد که براساس بررسی‌های تاکنون، به‌اندازه انگشتان دو دست نیست.

رییس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس تصریح کرد: اگر کسانی چنین کار انجام داده‌اند آنهایی را نگرفته‌اند را اعلام می‌کنیم تا مردم تکلیف خود را بدانند. بنابراین اینکه مجلس انقلابی بخواهد در این زمینه آسیب ببیند باید توجه داشته باشید که امروز راهبرد اصلی دشمنان انقلاب اسلامی، اعتبارزدایی از نظام و مسئولین است.

ذوالنوری با بیان اینکه نباید در گرداب شایعاتی که دیگران در موضوعات مختلف می‌سازند قرار بگیریم گفت: اگر مسئولی در هر سطحی و جایگاهی به شکل رانتی، ‌ویژه‌خواری، سوءاستفاده از جایگاه خود، خلاف قانون و دور زدن قانون، تخلفی مرتکب شد و کاری کرد این را هم باید معرفی کنیم که سره از ناسره در نظام اسلامی تفکیک شود و هر دو بُعد موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار