کد خبر: 1180315
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
ارتش سودان از کشته‌شدن فرمانده تیپ ۱۶ پیاده در شهر نیالا، مرکز استان دارفور جنوبی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یاسر فضل‌الله الخضر، فرمانده تیپ ۱۶ پیاده کشته شده است.

ارتش سودان اضافه کرد: یاسر فضل‌الله الخضر که در شهر نیالا در حال انجام وظیفه خود در دفاع از وطن بود به دست خائنان ترور شد.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش فاش کرد که این فرمانده سودانی به دست محافظ شخصی خود به قتل رسیده است.

شهر نیالا از بیش از ۱۰ روز پیش شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان بوده و در نتیجه این درگیری‌ها ده‌ها غیرنظامی سودانی در محله‌های مختلف این شهر جان خود را از دست داده و صد‌ها نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان در اطراف پادگان زرهی ارتش واقع در جنوب خارطوم ازسرگرفته شده و منطقه شاهد بمباران هوایی شدید است.

در محله‌های جبره، العشره، اللاماب و النزهه که در اطراف پادگان زرهی ارتش سودان قرار دارند صدای چندین انفجار به گوش رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز از عبور نظامیان پشتیبانی سریع از دیواره‌های پادگان زرهی ارتش خبر داد.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش سودان نیز اعلام کرد که پس از نفوذ عناصر نیرو‌های پشتیبانی سریع از قسمت شرقی پادگان زرهی ارتش و عبور آنان از روی دیواره‌های این پادگان، درگیری‌ها در این منطقه شدت یافته است.

ام‌درمان واقع در غرب خارطوم نیز شاهد درگیری ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بوده و در این درگیری‌ها انواع سلاح‌ها به کار گرفته شده است.

هواپیما‌های ارتش نیز پرواز‌های پرتعدادی را بر فراز آسمان ام‌درمان انجام داده‌اند و در مقابل نیرو‌های پشتیبانی سریع با استفاده از سامانه‌های ضدهوایی به مقابله با جنگنده‌های ارتش پرداخته‌اند. علاوه بر این توپخانه ارتش سودان مناطق مختلفی از ام‌درمان را بمباران کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار