کد خبر: 1179559
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
عامل انفجار تروریستی منطقه «سیده زینب» دمشق پس از آن‌که خود را در محاصره نیروهای امنیتی حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت دید، خود را از طبقه هفتم ساختمانی که در آن مخفی شده بود، به پایین پرت کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نیروهای یک یگان حفاظتی در مقاومت لبنان، پس از آن‌که اطلاعاتی در خصوص ورود مخفیانه یک تبعه سوری  به نام «وسام مازن دلا» متولد سال ۲۰۰۰ میلادی، به لبنان دریافت کردند، شبانه خود را به محل اقامتش در آپارتمانی در منطقه «حی السلم» واقع در حومه جنوبی بیروت رساندند. اما وسام مازن دلا که از عاملان بمب‌گذاری در منطقه سیده زینب در شب دهم محرم (۲۷ جولای-۵ مرداد) بود، با دیدن این نیروها، خود را از بالکن منزلی که در طبقه هفتم قرار داشت، به پایین پرت کرد.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این تروریست تحت تعقیب، نزد یکی از بستگانش در منطقه حی السلم مخفی شده بود و به دلیل بیم از ارتکاب یک اقدام امنیتی دیگر از سوی او، تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفت اما زمانی که متوجه شد، مخفیگاهش، لو رفته، خود را از طبقه هفتم یک آپارتمان به پایین پرت کرد و جانش را از دست داد. 

به نوشته روزنامه لبنانی «الاخبار»، حزب‌الله لبنان اطلاعاتی در دست داشت که نشان می‌داد، این فرد قصد انجام یک عملیات تروریستی جدید، این بار در لبنان را دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی حزب‌الله در سوریه با انجام تحقیقاتی به ارتباط این فرد با جنایت تروریستی شب عاشورای حسینی -علیه السلام-، منطقه زینبیه دمشق، پی برده بودند و به همین دلیل وی را تحت تعقیب قرار دادند. پس از کشف محل اختفای این تروریست، وی خود را به بالکن رساند و خودکشی کرد. 

الاخبار نوشت که از بیم ارتکاب وسام مازن دلا به یک جنایت تروریستی دیگر، عملیات یورش به محل اختفای این تروریست، فورا انجام شد، زیرا وی در حال ترک محل اقامتش بود. 

رسانه‌های لبنانی و شبکه‌های اجتماعی در این کشور، ویدئویی از این تروریست تحت تعقیب که غرق خون بر روی زمین افتاده بود، منتشر کردند. برخی منابع اعلام کردند که وی در وضعیت وخیمی به بیمارستان «سان جورج» در بیروت منتقل شده و برخی دیگر از مرگ وی خبر می‌دهند. 

برخی منابع رسانه‌ای نیز اعلام کردند که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که با وجود خودکشی این تروریست، چهار تروریست دیگر که در حال تدارک برای یک عملیات تروریستی در لبنان بودند، بازداشت شدند.

«سالم زهران» رئیس مرکز رسانه‌ای «الارتکاز» نیز در این خصوص، طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اطلاعاتی به حزب‌الله درباره این تروریست (تبعه سوریه)  رسیده بود که حاکی از تدارک وی برای یک عملیات انتحاری در لبنان بود... به محل اقامتش در محله السلم حمله شد و وی خود را از یک پنجره به بیرون پرت کرد و جانش را از دست داد اما دو فرد که همراه وی در آن آپارتمان بودند، دستگیر شدند».

شبکه المیادین نیز نوشت که یگان حفاظتی حزب‌الله، اطلاعاتی درباره یکی از عاملان انفجار منطقه سیده زینب در دست داشت. وی ۲۳ ساله و از ساکنان شهرک «التل» بود که به صورت غیرقانونی وارد لبنان شده بود. طبقه آخر یک آپارتمان در محله السلم را برای اقامت انتخاب کرده بود. نیروهای امنیتی، در محل حادثه، پدر و برادر این تروریست را نیز دستگیر کردند.   

پنجشنبه شب (۲۷ جولای) که مصادف بود با شب دهم محرم، یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک خودرو در خیابان «کوع السودان» واقع در منطقه «السیدة زینب» (زینبیه) منفجر شد و طی آن شش نفر شهید و ۲۳ نفر مجروح شدند. 

این در حالی بود که دو روز پیش از آن نیز یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در این منطقه از جنوب دمشق منفجر شد و طی آن، دو شهروند سوری مجروح شدند.

 سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی ظهر روز عاشورا، تروریست‌های تکفیری را مسئول انفجار در منطقه السیدة زینب دمشق دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار