کد خبر: 1179241
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در نخستین سفرش رسمی‌اش در پاسخ به دعوت همتای سعودی وارد ریاض شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی عازم ریاض شده بود، دقایقی قبل وارد پایتخت عربستان سعودی شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی انجام شده است و امیرعبداللهیان قرار است در این سفر با همتای خود دیدار و گفتگو کند. وزیر خارجه عربستان ۲۷ خرداد ماه سفری یک روزه به تهران داشت.

در این سفر موضوعات مختلف روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور در حوزه جهان اسلام، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

امروز همچنین قرار است «علیرضا عنایتی» سفیر جدید ایران در ریاض هم که امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کند در محل ماموریت خود مستقر شود.

ناصر کنعانی روز دوشنبه اعلام کرده بود که امیرعبداللهیان بزودی به عربستان سفر می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان نیز روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره زمان دقیق سفرش به ریاض و در پاسخ به سؤالی درباره طولانی شدن استقرار سفرای ایران و عربستان در پایتخت‌ها گفت: طولانی شدن استقرار سفرا در پایتخت‌ها به یک موضوع ساده ربط دارد. در جهان عرب بعد از عید فطر و قربان یک تعطیلات طولانی دارند. به دلیل گرمای شدید در منطقه و تابستان، تعطیلات تابستانی برخی از کشور‌ها با تعطیلات عید قربان پیوند پیدا کرده است. پروسه اداری سفیر عربستان در عمان که برای تصدی این سمت در تهران معرفی شده، انجام شده است و طی روز‌های آینده هر دو سفیر مستقر می‌شوند. سفیر ما در سفر من در روز‌های آینده به ریاض به محل ماموریت می‌رود و ماموریت خود را رسما شروع خواهد کرد و سفیر عربستان هم بزودی به ایران می‌آید و مستقر می‌شود.

وزیر خارجه یادآور شد: الان کادر‌های دیپلماتیک ما در دو کشور مستقر هستند و همه خدمات کنسولی و اقدامات سیاسی لازم بین دو کشور انجام می‌شود.

به گزارش فارس، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ایران و عربستان سعودی در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند. بعد از آن هم هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک مبادله شدند و در نهایت در ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه سالجاری سفارت ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده بازگشایی شد. سفارت عربستان در تهران هم به صورت موقت در هتلی در تهران در ۱۲ مرداد ماه فعالیتش را از سر گرفت و سرکنسولگری جده در مشهد نیز در هفته جاری در هتلی به صورت موقت شروع به فعالیت رسمی کرد تا بعد از تکمیل شدن ساختمان‌های دو مکان دیپلماتیک به آن‌ها نقل مکان شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار