کد خبر: 1178895
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
وزیر امور خارجه بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تاکید کرد و خواستار تشدید فعالیت‌ها برای حل و فصل مشکلات جاری معیشتی و انسانی در افغانستان شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر سه شنبه در دیدار طارق علی بخیت معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان، درخصوص آخرین وضعیت و تحولات افغانستان از منظر سازمان همکاری اسلامی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از پیام کتبی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و با اشاره به تلاش بعمل آمده در قالب نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که سال گذشته در تهران برگزار شد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نسبت به تحولات این کشور اهتمام و حساسیت داشته و راه حل خروج افغانستان از وضعیت کنونی را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه گروه‌های قومی و مذهبی این کشور می‌داند.

وزیر امور خارجه همچنین با توجه به برگزاری هجدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشور‌های اروپایی و قطعنامه صادره در این زمینه، انتظار جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرایی شدن پیشنهادات دولت‌های عضو در این خصوص را یادآور شد.

معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دبیرکل OIC و با تسلیم پیام کتبی وی به وزیر امور خارجه، نقش جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت افغانستان را بسیار مهم و سازنده خواند.

علی بخیت همچنین گزارشی از فعالیت‌های خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی بر اساس قطعنامه‌های شورای وزیران سازمان ارائه داد و با اشاره به دیدار‌های خود از افغانستان و ملاقات‌های انجام شده با مقامات کابل و همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای بسیج کمک‌های منطقه‌ای و بین المللی برای کمک‌های بشردوستانه و حمایت از مردم افغانستان و نیز یافتن راه حل‌های قابل قبول برای معضلات مربوط به حقوق بشر، مقابله با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و همچنین ایجاد صندوق کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، خواستار دریافت نظرات و مساعدت کشورمان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار