کد خبر: 1178954
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
شبکه المیادین به بهانه تهدیدات اخیر دبیرکل حزب الله لبنان به بررسی دیدگاه های تحلیلگران سیاسی و امنیتی مبنی بر اینکه مقاومت لبنان امروز از نابودی کامل رژیم صهیونیستی سخن می گوید، پرداخت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سایت شبکه المیادین در گزارشی در خصوص سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: بعد از گذشت ۱۷ سال از جنگ تموز ۲۰۰۶، عناصر قدرتی که حزب الله لبنان برپایه آن تهدیدات خود را مطرح می‌کند، چیست؟ محافل نظامی و سیاسی به این عناصر قدرت چگونه می‌نگرند؟

در این گزارش آمده است: از ژوئیه ۲۰۰۶ تا ژوئیه سال جاری معادلات قدرت تغییر کرده و اصول جدیدی ترسیم شده است. مقاومت لبنان که از یک دهه قبل معادله «بیروت در برابر تل آویو» را مطرح کرده بود امروز به جایی رسیده که معادله «لبنان در برابر نابودی اسرائیل» را مطرح می‌کند. اما باید دید که این تهدیدات برپایه کدام عناصر قدرت مطرح می‌شود. «سخنرانی قاطعانه و قدرتمند سیدحسن نصرالله»؛ این عنوانی است که تحلیلگران صهیونیست درباره سخنرانی دبیرکل حزب الله به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی جنگ تموز ۲۰۰۶ به کار می‌برند. سید حسن نصرالله در این سخنرانی رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که اگر به فکر تجاوز به لبنان بیافتد به عصر حجر بازخواهد گشت. همین تهدیدات باعث شده توجه تحلیلگران سیاسی و نظامی به اطلاعات همه جانبه و فراگیر سید حسن نصرالله از جامعه صهیونیست‌ها و ارتش این رژیم جلب شود.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: «نابو کوهن» مشاور امور راهبردی در رژیم صهیونیستی در این خصوص گفته است: سخنان سید حسن نصرالله ترسناک است. اگر حزب الله ۱۵۰ هزار موشک داشته باشد که تنها طی چند دقیقه به اسرائیل می رسند ما با یک مشکل راهبردی رو به رو هستیم.

عناصر قدرت حزب الله

«شارل ابی نادر» تحلیلگر امور امنیتی و نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در صورت هرگونه تنش با مقاومت لبنان در معرض حمله‌ای نظیر پرتاب یک بمب هسته‌ای قرار می‌گیرد. مقاومت لبنان دارای اهداف راهبردی و موشک‌های نقطه زن دوربرد است که می‌تواند تل آویو را از بنیان نابود کند. مقاومت لبنان توانسته معادله بازدارندگی جدیدی را ترسیم کند چرا که دارای موشک‌هایی است که می‌تواند از سیستم دفاع هوایی رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین عبور کند.

وی اضافه کرد: ارتباط محور مقاومت که تمام گروه‌ها در داخل فلسطین اشغالی و خارج آن را دربرگرفته به ایران، یمن و عراق نیز کشیده شده است. به دلیل این ارتباطات، یک عنصر خارجی مانند آمریکا اساساً با هرگونه درگیری ازسوی رژیم صهیونیستی موافق است.

«ناصر اللحام» تحلیلگر امور فلسطین و منطقه در گفتگو با این شبکه تصریح کرد: حزب الله دیگر تهدید به واکنش متقابل نمی‌کند بلکه امروز از نابودی زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی و بازگرداندن این رژیم به عصر حجر حرف می‌زند. تل آویو دیگر تصمیم گیرنده نیست بلکه این آمریکا است که مستقیماً تصمیمات را اتخاذ می‌کند.

رژیم صهیونیستی باید آمریکا را در جریان هر قصد و نیت خود قرار دهد حتی اگر بخواهد حمله هوایی محدود انجام دهد. رژیمی که پیش از این به همه حمله می‌کرد، امروز باید قبل از هر حمله‌ای با آمریکا هماهنگ باشد تا از سوی محور مقاومت مورد حمله قرار نگیرد.

«قتیبه الصالح» تحلیلگر امور کشورهای عربی و اسلامی نیز بیان کرد: مقاومت لبنان توانسته یک معادله جدید را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کرده و سقف خواسته‌ها و تهدیدات خود را بالاتر ببرد. قدرت محور مقاومت به حدی است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را از اساس نابود کند. امروز دشمن صهیونیستی در این میدان، بازی نقطه به نقطه انجام نمی‌دهد بلکه بازی زندگی و نابودی را انجام می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار