کد خبر: 1178618
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
خلبانان بلژیکی خطوط هواپیمایی رایان ایر ایرلند در اعتراض به عدم پایبندی این شرکت به تعهدات خود، برای سومین بار طی فصل تابستان اعتصاب کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، خلبانان بلژیکی خطوط هواپیمایی رایان ایر روز دوشنبه دور جدید اعتصابات خود را آغاز کردند تا این خطوط پروازی ایرلندی مجبور شود ۸۸ پرواز خود را از مبدأ شارلروژ (در بلژیک) که یکی از شلوغترین مراکز پروازی در اروپا بوده، لغو کند.

این سومین اعتصاب طی فصل تابستان به شمار می‌آید تا طی آن ۱۵ هزار نفر که طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه قصد داشتند طی این دو روز پرواز داشته باشند تحت تاثیر قرار بگیرد.

خلبانان مستقر در بلژیک، رایان ایر را متهم کرده‌اند که توافقنامه امضا شده در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ در خصوص اعطای مرخصی اضافی در ازای پذیرش کاهش حقوق را نقض کرده است.

رایان ایر پیشتر از خلبانان درخواست کرده بود به جای اعتصاب به مذاکره بپردازند و اشاره کرده بود که این خطوط هوایی با کارمندان اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی خود درباره شرایط کاری به توافق رسیده است.

حدود نیمی از پرواز‌های خروجی رایان ایر از شهر شارلروژ با خلبانان و خدمه غیر بلژیکی انجام می‌شود و این شرکت اعلام کرده که پرواز‌های این شرکت مطابق برنامه‌ریزی به پیش می‌رود.

اعتصاب خدمه پرواز و کارمندان فرودگاه‌ها در کشور‌های اروپایی طی ماه‌های اخیر با افزایش همراه بوده است. اتحادیه کارگری «یونایت» انگلیس نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ۳۵۰ کارمند و کارگر در فرودگاه «گاتویک» در شهر «لندن» که دومین فرودگاه پرتردد انگلیس است، در این ماه ۸ روز اعتصاب خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، صد‌ها هزار کارگر و کارمند در انگلیس از سال گذشته دست به اعتصاب زده‌اند، زیرا دستمزد‌ها با تورم بالا نرفته است.

این دور از اعتصابات در اعتراض به دستمزدهاست. ماه گذشته برخی از اعتصابات برنامه ریزی شده پس از دریافت پیشنهادات افزایش دستمزد کارگران لغو شد. با این حال روز چهارشنبه اتحادیه یونایت اعلام کرد که کارمندان و کارگران فرودگاه گاتویک دست به تظاهرات خواهند زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار