کد خبر: 1177475
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
ایران و عراق برای راه‌اندازی مجدد قطار‌های اربعین به منظور انتقال زائران به کربلا توافق کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، این توافق امروز (چهارشنبه) در دیدار «سید میعاد صالحی» مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مدیران شرکت ملی راه آهن عراق حاصل شد.

«سید میعاد صالحی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در بغداد با همتای عراقی خود و مدیران شرکت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راه اندازی مجدد قطار‌های اربعین و تسریع در ساخت خط ریلی شلمچه - بصره تبادل نظر کردند.

در این نشست دو طرف توافق کردند که همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی در آینده‌ای نزدیک قطار‌های مسافربری دو کشور برای انتقال زائران اربعین از ایران به عراق از طریق مرز شلمچه - بصره - کربلا راه‌اندازی شود.

آن‌ها همچنین درباره فراهم کردن زمینه ادامه فعالیت این قطار‌ها در مسیر یاد شده پس از ایام اربعین و در طول سال جهت انتقال زائران از ایران به کربلا گفتگو کردند.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با راه‌اندازی قطار ترکیبی، مسافران را برای اربعین با ترکیبی از قطار و سفر با اتوبوس از مرز شلمچه به کربلای معلی رساند، به این ترتیب که مسافران از تهران تا شلمچه با قطار و از آنجا تا بصره (مسیر ۳۰ کیلومتری) را با اتوبوس منتقل شدند و از بصره هم با قطار به کربلای معلا رفتند.

نقشه احداث مسیر ریلی شلمچه- بصره نیز اردیبهشت سال گذشته در آخرین مذاکرات تیم‌های فنی از راه‌آهن ایران و عراق نهایی و به امضای معاونان فنی دو کشور رسید تا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی دو کشور بعد از سال‌ها انتظار وارد فاز اجرایی شود.

این دستاورد حمل و نقلی که ذیل سیاست ارتقای روابط با کشور‌های منطقه از ابتدای دولت سیزدهم، به دست آمده است شبکه ریلی ایران را به عراق متصل می‌کند.

بر اساس اعلام «میعاد صالحی» مدیرعامل راه‌آهن، تفاهم‌نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه- بصره با حضور مدیران عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به امضا رسیده و همه چیز برای پیشبرد این پروژه ۴۰ ساله فراهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار