کد خبر: 1177305
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 را تا روز جمعه 20 مردادماه اعلام کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تا جمعه نتایج اولیه کنکور اعلام می‌شود، گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۲ تا جمعه اعلام می‌شود، این نتایج شامل نمره آزمون اختصاصی تیر، نمره آزمون اختصاصی دی و نمره کل سوابق تحصیلی است.

وی زمان اعلام اسامی رتبه‌ها و نمره کل آزمون را هفته آینده اعلام کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اعمال سوابق تحصیلی به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی در نمره آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اعمال می‌شود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حال نهایی کردن داده‌های مربوط سوابق تحصیلی داوطلبان است.

براساس این گزارش، تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر است که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

تعداد ثبت نام کنندگان در خارج از کشور نیز ۲۴۰ نفر هستند که در ۱۳ کشور خارجی کنکور برای آنها برگزار می شود.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر است. از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۹۵ داوطلب (۳۵ درصد) زن و تعداد ۸۸ هزار و ۵۵۶ داوطلب (۶۵ درصد) مرد هستند.

تعداد شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر است. از این تعداد ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد) زن و تعداد ۱۲۹ هزار و ۱۳۵ داوطلب (۳۸ درصد) مرد هستند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار