کد خبر: 1177027
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
بحران پناهجویی اروپا در حالی که توافقی با تونس در زمینه مهاجرت امضا کرده، در حال تشدید شدن است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل ازمیزان، تونس و اتحادیه اروپا به دلیل برخورد خشن با مهاجران در مسیر آفریقا به اروپا مورد بررسی قرار گرفتند.

خدمه از یافتن نزدیک به ۳۰ مهاجر که پس از حرکت از تونس به دریا پرتاب شدند، امید خود را از دست داده‌اند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که گروه‌های حقوق بشر از رئیس‌جمهور تونس خواستند مهاجرانی را که در مرز با لیبی گرفتار شده‌اند، نجات دهد.

این بحران همچنین انتقاد اتحادیه اروپا را که توافقی با تونس برای سرکوب مهاجرت غیرقانونی امضا کرد، تسریع کرده است.

جدیدترین تراژدی در دریای مدیترانه
این جدیدترین تراژدی مدیترانه‌ای در حالی اتفاق افتاد که سازمان‌های حقوق بشری از رئیس جمهور تونس خواستند صد‌ها مهاجر آفریقایی را که در مرز با لیبی گیر افتاده بودند بدون سرپناهی از گرما و آفتاب سوزان نجات دهد.

خطر مرگ در صحرا یا غرق شدن در دریا؛ این‌ها گزینه‌های وحشتناکی هستند که پیش روی پناهجویان آفریقایی جنوب صحرای آفریقا قرار دارد که تلاش می‌کنند از طریق تونس به اروپا برسند.

پس از واژگونی قایق‌های لاستیکی آن‌ها در دریای مواج در جنوب جزیره لامپدوزا ایتالیا، ۲۷ مهاجر ناپدید شدند و بیم آن می‌رود جان خود را از دست داده باشند.

گارد ساحلی ایتالیا ۵۷ نفر را نجات داد و جسد یک پسر جوان و یک زن را که قبل از رسیدن تیم نجات جان خود را از دست داده بودند، بیرون آورد و این همان سرنوشتی است که آن‌ها سعی داشتند از آن اجتناب کنند و در صحرای آفریقا رها شدند؛ یکی از نابخشودنی‌ترین مکان‌های روی زمین.

وضعیت بحرانی پناهجویان آفریقایی
دیگر آفریقایی‌های جنوب صحرای بزرگ آفریقا که رویای مشابهی دارند، پس از رها شدن از سوی مقامات تونس در مرز لیبی، از تشنگی جان خود را از دست داده‌اند؛ این مادر و فرزند کوچکش از جدیدترین قربانیان هستند که در کنار یک بطری خالی آب دراز کشیده‌اند و فاصله چندانی با مردی ندارند که او نیز تسلیم گرمای شدید و کم آبی شده است.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در مرز تونس و لیبی در صحرای بزرگ گیر افتاده‌اند و هفته‌هاست که در آنجا گرفتار هستند؛ «لورن سایبرت»، محقق دیده‌بان حقوق بشر، متخصص خطراتی است که مهاجران در آفریقا با آن روبرو هستند.

«لورن سایبرت» می‌گوید: زنان و فرزندانی وجود دارند و مرگ و میر در حال افزایش است؛ مرزبانان لیبیایی را می‌بینید که هر چند روز یک بار مرگ پناهجویان را گزارش می‌کنند.

کمپین دستگیری‌ها و اخراج‌ها موجی از ترس را در میان پناهجویان آفریقایی‌های جنوب صحرای بزرگ و سیاه‌پوستان تونس ایجاد کرده است.

استقرار نیرو‌های بیشتر در مرز‌های لهستان
در همین حال رسانه‌های دولتی لهستان گزارش دادند که گارد مرزی این کشور خواستار استقرار هزار سرباز دیگر در مرز شرقی با بلاروس شده است.

در تابستان سال ۲۰۲۱، ده‌ها هزار مهاجر و پناهنده از بلاروس به لهستان وارد شدند و یا سعی کردند وارد این کشور شوند که با اقدامات خشونت بار نیرو‌های مرزی لهستان مواجه شدند.

استقرار نیرو‌های بیشتر در مرز لهستان نگرانی نهاد‌های حقوق بشری را در پی داشته است؛ این افزایش نیروی می‌تواند سرکوب گسترده‌تری علیه پناهجویان را به همراه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار