کد خبر: 1176893
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
نخست وزیر پیشبرد امور لبنان (موقت) در واکنش به هشدار‌های امنیتی برخی از کشور‌های عربی و آلمان به اتباع خود در این کشور، گفت که وضعیت لبنان امنیتی نیست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نجیب میقاتی در این رابطه اظهار داشت: داده‌های سرویس‌های امنیتی حاکی از وضعیت امنیتی استثنایی نیست.

وی گفت: در اردوگاه عین الحلوه ناآرامی وجود دارد و روز گذشته جلسه‌ای طولانی با رهبری فلسطین در لبنان و مقامات امنیتی لبنان برگزار کردم و درباره سازوکار مشخصی توافق کردیم که فلسطینی‌ها به آن پایبند بودند و یک بیانیه فلسطینی در این زمینه صادر شد.

در همین راستا، ولید بخاری سفیر عربستان در لبنان گفت: دعوت سعودی‌ها برای خروج شهروندان از لبنان در پی اتفاقات اردوگاه عین الحلوه رخ داد.

وی افزود: عربستان به شهروندان خود در هر کجا که هستند، اهمیت می‌دهد و نمی‌تواند از این امر غافل شود.

بخاری تاکید کرد: عربستان یکی از مهم‌ترین طرفداران گردشگری لبنان بوده و خواهد بود و اگر لبنانی‌ها به راه‌حلی برای بحران خود برسند، دوره آینده این موضوع را ثابت خواهد کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که امارات، قطر، عربستان سعودی، کویت، بحرین و آلمان به شهروندان خود در رابطه با سفر به لبنان هشدار داده و از اتباع خود خواسته بودند تا خاک این کشور را ترک کنند.

درخواست کشور‌های امارات، قطر، عربستان، کویت، بحرین و آلمان از اتباع خود برای خروج از لبنان به دنبال درگیری در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب این کشور صورت می‌گیرد، هرچند که در پی توافق میان‌طرف‌های درگیر هم اکنون آرامش در این اردوگاه برقرار است.

درگیری‌ها در روز‌های نخست، هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز روز دوشنبه (۹ مرداد ماه) گفته بود: ما نمی‌پذیریم لبنان به میدان تسویه حساب‌های خارجی تبدیل شود.

وی افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار