کد خبر: 1175715
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
پیکر شهید عبدالله اسکندری، شهید بی سری که تکفیری‌ها از شهادتش فیلم منتشر کرده بود سال گذشته در همین ایام پس از هشت سال شناسایی شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، خرداد سال ۱۳۹۳ در بحبوحه جنگ سوریه، روز‌هایی که دست کم در بین خبر‌های نام شهیدی از سوریه به چشم می‌خورد، تصویر سر بریده یک فرمانده باسابقه دوران دفاع مقدس به نام «عبدالله اسکندری» دل‌ها را به سوی کربلای حسین (ع) روانه کرد. بعد از پخش این تصویر و صحبت‌هایی در خصوص تبادل اسرای تکفیری با پیکر‌های شهدا بود که همسر شهید بار دیگر جلوه‌ای زینبی از کربلا را به تصویر کشید و اعلام کرد «حاضر نیستیم یک ریال از پول بیت‌المال برای بازپس‌گیری پیکر، به تکفیری‌ها پرداخت شود، ما برای آنچه در راه خدا دادیم توقعی نداریم.»

به گفته شاهدان و حاضران، عبدالله اسکندری پس از اینکه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله دشمنان قرار گرفت، در حلب به شهادت رسید، اما به دلیل آتش سنگین دشمن امکان انتقال پیکر به عقبه وجود نداشت و از این رو پیکر به دست گروه «اجناد الشام» افتاد که بعد از شناسایی او سر از بدن مبارکش جدا کردند.

تصویرش نیز به سرعت از سوی تکفیری‌ها برای تزلزل روحیه رزمندگان و خانواده‌هایشان پخش شد، اما نتیجه عکس گذاشت و عاشقان شهادت را ثابت قدم‌تر در راهی که قدم به آن نهاده بودند، کرد. شهید اسکندری را اولین شهید بی سر مدافعان حرم می‌نامند.

شهید عبدالله اسکندری از فرماندهان پیشکسوت عرصه جهاد و از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که سال‌ها در خط مقدم جبهه به دفاع از کشورش پرداخت و در زمان اوج درگیری‌های سوریه در سال ۱۳۹۳ به اصرار به سوریه رفت. وی در اولین روز‌های خردادماه سال ۹۳ به شهادت رسید. تکفیری‌ها وی را اسیر کرده و با وضع فجیعی به شهادت رساندند. تصاویر سر بریده شهید اسکندری از رسانه‌های تکفیری منتشر شد تا ترس و وحشت را در دل رزمندگان و خانواده‌های آنان بیاندازد غافل از اینکه وحشی‌گری و صحنه‌های ددمنشانه‌ای که در طول چند سال هر روز در سوریه تکرار و جزئی از زندگی مردم بی‌گناه این کشور بود عزم و اراده رزمندگان را برای نابودی داعش و گروه‌های تکفیری بیشتر کرد.

مرداد سال ۱۴۰۱ پس از ۸ سال پیکر بی سر شهید عبدالله اسکندری به همراه ۴ شهید مدافع حرم دیگر به خانه بازگشت و در مراسم تشییع باشکوهی در تهران و چند شهر دیگر در حلقه بیشماری از هموطنان مورد استقبال قرار گرفت.

حالا در سالگرد تشییع پیکر این شهدا فیلمی از لحظات تفحص پیکر این شهدا و نیز بخش‌هایی از فیلم منتشر شده تکفیری‌ها از شهادت عبدالله اسکندری را می‌بینید.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار