کد خبر: 1172034
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
اوکراین از آرایش تهاجمی نیرو‌های روسیه در محور شمالی این کشور و استقرار ۱۰۰ هزار نظامی روس در این منطقه خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، درحالی ۱۶ ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد که نیرو‌های روسیه تاکنون موفق به ضمیمه کردن ۲۳ درصد از اوکراین به خاک خود کرده‌اند. این در حالی است که نیرو‌های اوکراینی که در تمام طول زمستان وعده آغاز عملیات تهاجمی به منظور بازپسگیری مناطق از دست رفته را می‌دادند، اکنون به دلیل قدرت توپخانه‌ای کمتر نسبت به روسیه، در این عملیات ناموفق بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کی یف امروز (سه‌شنبه) از شرایط پیچیده جبهه‌های نبرد در شرق این کشور خبر داد. این در حالی است که روسیه از پیشروی نیرو‌های خود در محور شمالی اوکراین خبر می‌دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور موفق شد در شهر کوپیانسک در شمال شرقی اوکراین بیش از ۲ کیلومتر پیشروی داشته باشد. این منطقه به دلیل اتصال از طریق راه آهن به منطقه خارکیف از اهمیت بالایی برخوردار است.

«ژنرال الکساندر سیرسکی» فرمانده نیرو‌های زمینی اوکراین می‌گوید: «نیرو‌های روسی اکنون آرایش تهاجمی گرفته و نیرو‌ها و ادوات نظامی خود را در منطقه کوپیانسک متمرکز کرده‌اند. با این حال ما موفق شدیم آن‌ها را مجبور به عقب نشینی کنیم. شرایط در این منطقه پیچیده، اما تحت کنترل است.»

کی یف می‌گوید اکنون روسیه ۱۰۰ هزار نیروی نظامی بعلاوه ادوات نظامی سنگین شامل بیش از ۹۰۰ تانک را در منطقه کوپیانسک مستقر کرده است و با توجه به آرایشی که اکنون گرفته احتمال انجام عملیات تهاجمی از سوی روسیه در منطقه وجود دارد.

روسیه تاکنون ۴ منطقه خرسون، زاپروژیا، دونتسک، و لوهانسک را به خاک خود ضمیمه کرده است. همچنین شبه‌جزیره کریمه نیز در سال ۲۰۱۴ به خاک این کشور الحاق شده است. با این حال استراتژیست‌های غربی ازجمله «جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان از تلاش مسکو برای الحاق ۴ منطقه دیگر چسبیده به مناطق الحاقی گذشته به روسیه ازجمله اودسا و خارکیف خبر می‌دهند. در این صورت مسکو ۴۸ درصد خاک اوکراین را به خود ضمیمه می‌کند و دسترسی کی‌یف به دریای سیاه را قطع خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار