کد خبر: 1172004
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
نشست دو روزه وزرای اقتصادی گروه ۲۰ در هند تحت الشعاع جنگ اوکراین قرار گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جنگ اوکراین اکنون به یکی از بزرگترین چالش‌های امنیتی در جهان تبدیل شده است به طوری که حتی نشست‌های بین المللی نیز اکنون محلی برای تبادل عقاید موافق و مخالف این جنگ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نشست دو روزه وزرای اقتصادی ۲۰ کشور ثروتمند جهان موسوم به گروه ۲۰ در هند بدون رسیدن به اجماع بر سر جنگ اوکراین به پایان رسید.

هند که ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را برعهده دارد، امیدوار بود نقطه نظر مشترکی میان اعضا پیرامون بانک‌های بین المللی، نظارت بر ارز‌های دیجیتال، و تسریع در روند حل و فصل مشکل بدهی‌های کشور‌های فقیر یافت شود، اما اختلافات درباره جنگ اوکراین بر تمامی مسائل دیگر سایه افکنده بود.

در این نشست بیشتر کشور‌های غربی شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، و فرانسه به دنبال محکوم کردن روسیه به دلیل جنگ اوکراین بودند. در مقابل، روسیه و چین نیز با اقدامات این کشور‌ها مقابله کرده و با آن مخالفت داشتند. در این میان، هند به عنوان رئیس این نشست جانب بی طرفی اتخاذ کرده و به دنبال حل و فصل سایر مشکلات بود.

با این وجود، برخی اعضا اقدام روسیه در عدم تمدید توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را محکوم کرده و خواستار ادامه یافتن روند این صادرات به منظور کنترل بهای مواد غذایی در جهان و جلوگیری از گرسنگی جهانی شدند.

هند می‌گوید تلاش برای میانجیگری میان طرف‌های مخاصمه در جنگ اوکراین فراتر از قدرت گروه ۲۰ بوده و نهاد‌هایی همانند سازمان ملل متحد باید در این زمینه مدیریت گفتگو‌های دوجانبه میان دو طرف را برعهده بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار