کد خبر: 1171733
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
معاون جرایم جنایی آگاهی پایتخت، از دستگیری پسر ۱۹ ساله به دلیل قتل مرد افغان در جنوب شهر تهران خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری اظهار داشت: پرونده فقدانی مردی ۵۵ ساله به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که در آن گزارش از ناپدید شدن پدر یک خانواده اهل افغانستان در شهرری خبر داده بود.

وی افزود: پس از تحقیقات ابتدایی و در حالی که پیگیری‌ها از بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی به سرنخی نرسیده بود پرونده با توجه به حساسیت موضوع به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

سرهنگ نثاری گفت: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی، خانواده مرد گمشده را تحت تحقیق قرار دادند و در بررسی‌ها مشخص شد پدر خانواده قصد فروش خودرویش را داشته است و روز ناپدید شدنش برای معامله خودروی پرشیا از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.

وی افزود: مأموران در ادامه شماره موبایل مرد گمشده را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد این مرد با یک زن در ارتباط بوده است و همین سرنخ کافی بود تا کاراگاهان به سراغ زن ۴۴ ساله که پرستار یک زوج پیر بود بروند.

وی ادامه داد: زن جوان در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که پس از جدایی از همسرش برای کار از شهر‌های جنوبی کشور به تهران آمده و به عنوان مستخدم در خانه زوج پیر مشغول به کار شدم و در این مدت با مرد افغان که متأهل بود آشنا شدم و با هم در تماس بودیم و در حرف‌هایش شنیده بودم که می‌خواهد خودرویش را بفروشد، اما از آن روز به بعد دیگر از او اطلاعی ندارم و فکر می‌کردم همسرش از رابطه ما با خبر شده و به همین خاطر جواب تلفن مرا نمی‌دهد.

سرهنگ نثاری بیان داشت: کارآگاهان در تحقیقات میدانی و اطلاعاتی پی بردند که مرد گمشده قصد فروش خودرویش به پسر زن مطلقه را داشته و این در حالی بود که شماره پلاک خودروی مرد جوان در سامانه سراسری پلیس ثبت شده بود تا اینکه روز ۱۴ تیرماه خودروی پرشیا مرد گمشده در جنوب کشور شناسایی شد و مأموران پی بردند که راننده آن پسر ۱۹ ساله زن جوان است.

وی افزود: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات زن جوان را بار دیگر مورد بازجویی قرار دادند و وی وقتی متوجه شد، پسرش دستگیر شده، پرده از راز این جنایت معمایی برداشت.

معاون جرایم جنایی آگاهی پایتخت گفت: زن جوان در اعترافاتش اظهار داشت که پسرش قصد خرید خودرو داشت و مرد افغان که سرمایه زیادی هم داشت تصمیم گرفت تا خودرویش را به پسرم بفروشد به همین خاطر روز حادثه پسرم از جنوب کشور به تهران آمد و در یک خانه برای نوشتن قولنامه قرار گذاشت، اما داخل خانه پسرم با مرد افغان درگیر شد و او را خفه کرد و سپس جنازه را پشت خودروی پرشیا گذاشت و به جنوب کشور رفت.

وی بیان داشت: با به دست آمدن این سرنخ، تیمی از کارآگاهان با نیابت قضائی به شهر کازرون رفته و پسر جوان را که در بازداشت پلیس بود هدف تحقیق قرار دادند و این جوان ۱۹ ساله در اعترافاتش عنوان کرد که پس از قتل مرد افغان جسد را به بیابان‌های اطراف شهر کازرون منتقل کرده و سپس اقدام به آتش زدن جسد کرده است.

سرهنگ نثاری گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که چندی قبل مأموران پلیس کازرون جسد سوخته مرد جوان را پیدا کرده و به عنوان جسد مجهول الهویه دفن کرده است.

معاون جرایم جنایی آگاهی پایتخت گفت: پسر ۱۹ ساله در اعترافاتش ادعا کرد وقتی فهمیدم مرد افغان قصد ازدواج پنهانی با مادرم را دارد عصبانی شدم و به همین خاطر وقتی به تهران آمدم با او درگیر شدم و در یک لحظه او را خفه کردم و جسد را به کازرون برده و در آنجا آتش زدم تا جسد قابل شناسایی نباشد، اما وقتی سوار بر خودروی مرد افغان بودم دستگیر شدم.

وی در پایان بیان داشت: پرونده جنایی مرد گمشده پس از تحقیقات و اعترافات متهمان برای بررسی‌های بیشتر با دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار