کد خبر: 1171425
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان مانور گسترده‌ای را در مناطق شمالی از جمله منطقه جولان اشغالی آغاز کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در طول اجرای این مانور که از روز یکشنبه تا پنجشنبه آینده ادامه دارد جاده‌ها و خیابان‌های اصلی برای مدتی بسته خواهد شد.

در این بیانیه مشخص نشده است که آیا این مانور‌ها بخشی از برنامه سالانه ارتش بوده است که از قبل برنامه‌ریزی شده بود یا اینکه در راستای یک مانور غافلگیرکننده برگزار شده است.

چهارشنبه گذشته ارتش رژیم اشغالگر با توجه به افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، مانور فشرده‌ای تحت عنوان «مشت محکم» که وضعیت جنگی در جنوب لبنان را شبیه‌سازی می‌کرد، انجام داد.

پنجشنبه گذشته «حزب الله» لبنان از دولت لبنان خواست برای جلوگیری از اشغال بخش لبنانی روستای مرزی الغجر که اسرائیل بخشی از آن را از زمان جنگ ۵ ژوئن ۱۹۶۷ اشغال کرده است، اقدام کند.

وزارت امور خارجه لبنان به هیئت نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نیویورک دستور داد تا شکایتی را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت علیه اشغال کامل بخش شمالی روستای الغجر توسط رژیم صهیونیستی ارائه کند.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان در این باره آمده است: این اقدام رژیم اسرائیل یک تخلف آشکار و خطرناک است که به نقض‌ها و تخلفات روزانه و مداوم حاکمیت لبنان و قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت افزوده شده است.

وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار محکومیت نقض عمدی حاکمیت لبنان و خروج فوری و بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی اشغالی لبنان شده است.

رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به خاک لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این روستا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرز‌های رسمی همخوانی ندارد و نیرو‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار