کد خبر: 1171159
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که حجم کمک‌ها به اوکراین برای جنگ علیه روسیه را گسترش می‌دهد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز شنبه در سفر به کی‌یف اعلام کرد که سئول حجم کمک‌های نظامی غیر مرگبار و بشر دوستانه خود به اوکراین را گسترش خواهد داد.

وی پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود گفت که کره جنوبی حجم عرضه کمک‌ها از سال گذشته زمانیکه کالا‌هایی از جمله کلاه ایمنی و جلیقه‌های ضد گلوله ارائه می‌کرد، را گسترش خواهد داد و از ۱۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۱۵۰ میلیون در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید.

یون همچنین اضافه کرد که کره جنوبی تجهیزات مین روبی و دیگر وسایل کمکی که اوکراین درخواست نموده را ارسال کرده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی یک سفر غیر منتظره را به اوکراین انجام داد تا با ارائه کمک به اوکراین همکاری نزدیک خود با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نشان دهد.

دفتر یون اعلام کرده است که وی به همراه همسرش پس از سفر به لیتوانی برای شرکت در نشست ناتو و همچنین لهستان، به اوکراین سفر کرده است.

وی از شهر‌های بوچا و ایرپین که غربی‌ها در یک بازی رسانه‌ای مدعی وقوع جنایت علیه بشریت از سوی روسیه در آنجا شده بودند، دیدن کرد.

کره جنوبی به عنوان متحد آمریکا در آسیا به تحریم‌های بین المللی علیه روسیه پیوست و کمک‌های بشردوستانه و مالی به اوکراین ارائه داد. اما این کشور آسیایی که در حال تبدیل شدن به یک صادرکننده بزرگ سلاح است مطابق با سیاست طولانی مدت خود برای عدم ارائه تسلیحات به کشور‌های درگیر جنگ، به اوکراین جنگ افزار عرضه نکرده است

یون در جریان کنفرانس خبری با زلنسکی در روز شنبه از برنامه‌های کره جنوبی برای گسترش حمایت از اوکراین خبر داد، اما اشاره‌ای به عرضه تسلیحات نکرد.

وی سخنرانی خود را با اشاره به حمایت سازمان ملل از کره جنوبی در مقابل کره شمالی، در جریان جنگ کره بین سال‌های ۵۳-۱۹۵۰ آغاز کرد.

رئیس جمهور کره ابراز داشت: وضعیت فعلی پیش روی اوکراین ما را یاد وضعیت گذشته جمهوری کره می‌اندازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار