کد خبر: 1171115
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
نیویورک تایمز:
نشریه نیویورک تایمز می‌گوید اوکراین متحمل خسارات شدید شده و در برخی مناطق حملات را موقتا متوقف کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشریه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گوید در دو هفته اول ضدحمله اوکراین، ۲۰ درصد تسلیحاتی که این کشور به میدان جنگ فرستاده بود، آسیب دیده یا منهدم شده است. این خسارات شامل برخی از ماشین‌های جنگی قدرتمند غربی مثل تانک‌ها و نفربر‌های زرهی است که اوکراینی‌ها برای شکست روس‌ها روی آن‌ها حساب کرده بودند.

به گفته مقامات، نرخ قابل توجه خسارات در هفته‌های بعدی ضدحمله به ۱۰ درصد کاهش یافت. این امر سبب شد نیرو‌ها و ماشین‌آلات جنگی تا حدی حفظ شود، زیرا اوکراین می‌گوید بخش اصلی ضدحمله هنوز در راه است.

البته کم شدن خسارات دلیل دیگری نیز دارد و آن هم این است که خود ضدحمله اوکراین کند شده و حتی در جا‌هایی متوقف شده است؛ زیرا سربازان اوکراینی در حال مبارزه در برابر دفاع قدرتمند روسیه هستند. اوکراینی‌ها تاکنون تنها ۵ مایل از ۶۰ مایلی را که امیدوار بودند طی کنند، طی کرده‌اند.

روسیه ماه‌ها برای ضدحمله اوکراین آماده شده و زمین جنگ مملو از مین و تله تانک است. افزون بر این، پهپاد‌های روسیه با قابلیت شناسایی و بالگردهایی با قابلیت تهاجمی بر فراز آسمان پرواز می‌کنند. کارشناسان می‌گویند با توجه به این استحکامات، تعجب آور نیست که اوکراین در مراحل اولیه کارزار خسارات نسبتاً شدیدی متحمل شود.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه گفت: «ضدحمله اوکراین به سرعت پیش نمی‌رود، اما خیلی هم از برنامه عقب نیست». افزون بر این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز این هفته اذعان کرد که چند هفته پیش توقف کوتاهی در عملیات صورت گرفته است، اما دلیل آن را کمبود تجهیزات و مهمات عنوان کرد و از متحدان غربی خواست سرعت تحویل را افزایش دهند.

کارشناسان نظامی مدت‌هاست که گفته‌اند که ۱۵ مایل اولیه ضدحمله سخت‌ترین مسیر آن خواهد بود. ژنرال والری زالوژنی، افسر ارشد نظامی اوکراین اخیرا ابراز ناامیدی کرده که کشورش بدون هواپیما‌های جنگی اف-۱۶ غربی می‌جنگد. آمریکا به تازگی موافقت کرده که به خلبانان اوکراین اجازه آموزش پرواز با این هواپیما‌ها را بدهد. با این حال، انتظار نمی‌رود تا چندین ماه بعد هم هواپیما‌های اف-۱۶ به اوکراین تحویل داده اشود. امری که سبب می‌شود کی‌یف در برابر بالگردها و توپخانه‌های روسی آسیب‌پذیر باشد.

تحلیلگران نظامی هشدار می‌دهند هنوز برای نتیجه گیری قطعی در مورد ضدحمله اوکراین خیلی زود است. با این وجود، فقدان برتری در این زمینه به معنی آن است که خسارات و تلفات این جنگ بیش از حد متعارف خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار