کد خبر: 1226309
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
۲ اسیر صهیونیست نزد گردان های شهید عزالدین القسام، امروز (شنبه) در یک فایل ویدیویی هشدار دادند که حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

جوان آنلاین: گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، اظهارات این ۲ اسیر صهیونیست در غزه را انتشار داد و اعلام کرد: فشار نظامی رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن ده ها اسیر نزد مقاومت و محرومیت بقیه آنها از جشن گرفتن عید پسح یهودیان با خانواده هایشان شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، در این ویدیو «کیت سیگال» ۶۴ ساله و «عومری میران» ۴۷ ساله خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی، اعلام کردند: ما در زیر بمباران شدید، در شرایط بسیار دشواری به سر می بریم و گاهی به این نتیجه می رسیم که ما را به حال خود رها کرده اید.

این اسرای صهیونیست افزودند: از نخست وزیر و کلیه وزرای کابینه می خواهیم برای دستیابی به یک توافق قریب الوصول، در مذاکرات با فلسطینی ها از خود نرمش نشان دهند.

اسرای صهیونیست تصریح کردند: احساس می کنیم تأخیر و تعلل شدیدی در زمینه تبادل اسرا صورت گرفته و این موضوع، بسیار به طول انجامیده است.

اسرای مذکور اعلام کردند: زمان آن فرا رسیده است در حالی که ما زنده و در صحت و سلامت هستیم توافقی برای آزادی ما به دست بیاید.

یکی از این اسرا خطاب به صهیونیست ها گفت: از شما می خواهم برای تحت فشار قرار دادن کابینه از هر روشی استفاده کنید.

این اسیر صهیونیست افزود: امیدوارم به تظاهرات برای دستیابی به مذاکراتی که منجر به توافق شود، ادامه دهید.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار