کد خبر: 1170241
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:
حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در حرص و بخل است که باید مهار شود، گفت: این حرص و بخل اگر مهار نشود، منجر به بروز منکرات و شیوع بسیاری از آسیب‏ های اجتماعی می‏ شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(۲۰تیر)، در شورای اقامه نماز اذاره امور مالیاتی استان اظهارداشت: ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی که از مصادیق منکرات است، در حرص و بخل است که طبع مادی انسان به سوی آنها میل دارد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: این حرص و بخل اگر مهار نشود، منجر به بروز منکرات و شیوع بسیاری از آسیب‏ های اجتماعی می‏ شود.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال یک میزان و ترازویی را به عنوان نماز قرار داده است، عنوان کرد: چنانچه کفه ترازو به سمت فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از تضییع نماز در جامعه و چنانچه کفه ترازو به سمت کاهش فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از بزرگداشتن و ادای حق نماز در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه یاد خدا و آرامش روحی و روانی انسان در سایه نماز باعث می شود که به اوامر شیطان بی توجهی کند، گفت: این مهم ترین تأثیر فردی نماز می باشد.

 

حجت الاسلام چراغی اظهارکرد: نمازگزار واقعی  که حفظ حدود و شرایط نماز پای بند است به نیکی عمل  می کند و قرآن در سوره مبارکه مؤمنون این مهم را به تصویر می کشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت اقامه نماز اول وقت در ادارات، گفت: نماز علاوه بر آثار تربیتی فردی، سبب ارتقای معنویت و سلامت روحی و روانی جامعه می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار