کد خبر: 1170166
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
در پی تشدید اعتراضات در فلسطین اشغالی علیه لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو، ۳۰۰ سرباز ذخیره رژیم صهیونیستی در بخش سایبری تهاجمی، به معترضان پیوستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  در پی شعله‌ورتر شدن اعتراضات در فلسطین اشغالی، به دلیل تصویب بند اصلی لایحه جنجالی موسوم به اصلاحات قضایی در نشست شب گذشته کنست، ۳۰۰ سرباز ذخیره از نیروی سایبری تهاجمی رژیم اعلام کردند که عضویت داوطلبانه خود در این نیرو را لغو می‌کنند و به اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو پیوستند.

به اعلام شبکه تلویزیونی کان، ۳۰۰ سرباز ذخیره از سیستم سایبری تهاجمی اعلام کردند که در پی تصویب بندی که موجب از بین رفتن امکان تصمیم گیری دستگاه قضایی در خصوص «میزان معقولانه بودن» تصمیمات کابینه می‌شود، عضویت داوطلبانه خود در این سیستم را لغو کرده‌اند. 

شب گذشته، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، با وجود اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها، در نخستین قرائت، لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» کابینه این رژیم، بند اصلی این لایحه بحث برانگیز که به موجب آن، اختیارات دادگاه عالی محدود می‌شود را تصویب کرد. قرار است این لایحه برای بار دوم و سوم نیز در پارلمان ارائه شود و در صورت تصویب در دو نوبت دیگر، اجرایی و نهایی خواهد شد.

با این وجود از صبح امروز، معترضان به این لایحه، مطابق وعده‌ای که داده بودند به خیابان‌ها آمدند و با مسدود کردن جاده‌های اصلی خواستار توقف روند تصویب نهایی لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو شدند. 

چند روز پیش،  در پی اصرار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر پیشبرد قانون تغییر در ساختار نظام قضایی با وجود مخالفت‌های شدید داخلی، بیش از۴۲۰ نیروی ذخیره در یگان تکاوری فوق ویژه نیروی دریایی ارتش این رژیم (شایِتِت ۱۳) اعلام کردند که تا زمانی که روند ادعایی موسوم به اصلاحات قوانین قضایی متوقف نشود، حضور داوطلبی خود در نیروهای ذخیره را لغو خواهند کرد. پس از آن اعلام شد که صدها خلبان در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به صف معترضان پیوسته‌اند.

این نخستین بار نیست که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه قانون موسوم به اصلاحات قضایی، تمرد خود را اعلام می‌کنند. صدها نفر از نیروهای ذخیره یگان عملیات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همین دو هفته پیش، تصمیم خود مبنی بر تمرد از خدمت تا توقف کامل طرح اصلاحات قضایی را اعلام کردند. پیش از این نیز، صدها نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با امضای طوماری به نخست‌وزیر این رژیم در خصوص عواقب تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی هشدار داده بودند.

تاکنون گزارش‌های متعددی در خصوص تداوم نافرمانی و تمرد در بخش‌های مختلف ارتش این رژیم و پیوستن نیروهای نظامی جدید به اعتراضات جاری در فلسطین اشغالی منتشر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار