کد خبر: 1169360
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری از امروز در سایت آموزش و پرورش منتشر می‌شود و این سوابق اواخر ماه جاری به سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از پانا، عبدالرسول پورعباس با اشاره به اهمیت سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری تاثیر قطعی و مثبت ۴۰ درصدی دارد از این‌رو سهم سوابق تحصیلی برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد و داوطلبان باید به‌طور جدی پیگیر سوابق تحصیلی خود باشند که از امروز توسط مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش منتشر می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی اواخر تیرماه به سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان باید آخرین اطلاعات خود را روی سامانه مرکز سنجش آموزش و پرورش به نشانی medu.gov.ir ببینند و اگر ایرادی، مغایرتی و نظر و اعتراضی دارند به آموزش و پرورش اعلام کنند.

پورعباس پیش از این نیز درباره نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ گفته بود: طبق مصوبات شورای سنجش و پذیرش، نمره هر درس با ضریب درسی آن متفاوت است. یعنی ممکن است ضریب تحصیلی فرد ۱۵ یا عدد‌های دیگر باشد. نمره هر درس تراز می‌شود و تراز کل به‌دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر سوابق تحصیلی، تاثیر ۱۰ درسِ مجزا و مستقل از هم در کنکور است. این ۱۰ درس مجموعا یک نمره تراز را به ما می‌دهد که به آن تراز سوابق درسی گفته می‌شود و تاثیر آن ۴۰ درصد قطعی است. ۶۰ درصد هم چند درسی است که در آزمون گرفته شده است و ضرایب مختلف دارند و ترازشان ساخته می‌شود که این دو تراز، تراز کل آزمون را می‌سازد که بر مبنای آن، رتبه کل را به داوطلب اعلام می‌کنیم که ملاک انتخاب رشته داوطلب است.

به گفته وی، نتایج اولیه این آزمون اواخر مردادماه و نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اواخر شهریورماه اعلام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار