کد خبر: 1169291
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
اردوغان در نشست مطبوعاتی با زلنسکی:
اردوغان در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از پیوستن کی‌یف در ناتو حمایت کرد؛ زلنسکی در اظهاراتی جنجالی بار دیگر بر تلاش کی‌یف در الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به اوکراین تاکید کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس جمهور ترکیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی با همتایی اوکراینی خود با اشاره به لزوم مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ، از پیوستن کی‌یف به سازمان ناتو حمایت کرد.

خبرگزاری الجزیره بامداد شنبه گزارش داد که ولادیمیر زلنسکی که اکنون با دعوت رئیس جمهور ترکیه در آنکارا حضور دارد، در جریان کنفرانس مطبوعاتی با رجب طیب اردوغان ضمن استقبال از گفت‌وگوها برای پایان دادن به جنگ بار دیگر بر حاکمیت سرزمینی اوکراین تاکید کرد.

زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی با همتای ترکی خود ادامه داد که از تمدید توافقنامه صادرات غلات میان اوکراین و روسیه استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از اظهارات رسانه‌ای خود با تاکید مجدد بر حاکمیت کامل اوکراین بر اراضی خود در اظهاراتی تحریک آمیز بار دیگر از بازپس گیری حاکمیت شبه جزیره کریمه از روسیه تاکید کرد.

از سوی دیگر، زلنسکی در بخش دیگری از نطق رسانه‌ای خود تاکید کرد: از حقوق دریایی خود در بهره‌برداری از ثروت‌ها و منابع دریایی خود در دریای سیاه هرگز عدول نخواهیم کرد.

در ادامه این نشست مطبوعاتی، رجب طیب اردوغان در حضور همتای اوکراینی خود از تلاش آنکارا در میزبانی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین برای توقف جنگ تاکید کرد و از عضویت اوکراین در سازمان ناتو حمایت کرد.

گفتنی است ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ناتو شامگاه امروز جمعه اعلام کرد که در نشست هفته آینده اعضای ناتو سازوکارهای عضویت کی‌ییف در این سازمان را با کشورهای عضو ناتو بررسی خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار