کد خبر: 1169362
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
مقامات دفاعی منطقه قره‌باغ از نقض آتش‌بس از سوی جمهوری آذربایجان و ارسال گزارش این رویداد به فرماندهی حافظ صلح روسیه خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، آرمن پرس به نقل از مقامات دفاعی منطقه قره‌باغ اعلام کرد که نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان با شلیک گلوله و خمپاره‌های ۶۰ میلی متری به یک کمباین که در حال انجام کار‌های کشاورزی در مزارع روستای ماچکالاشن آرتساخ بود، آتش بس منطقه «مارتونی» (Martuni) را نقض کرده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، هیچ تلفاتی به طرف ارمنستانی وارد نشده است.

همچنین، پرونده نقض آتش بس به فرماندهی نیرو‌های حافظ صلح روسیه گزارش شده است.

تا کنون بیانیه‌ای از سوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این ارتباط صادر نشده است.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیرو‌های حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودرو‌ها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار