کد خبر: 1167921
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
به‌دنبال تداوم اعتراضات مردمی در فرانسه، پلیس سوییس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از مردم این کشور نیز تظاهرات اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند؛ در این میان ۷ نوجوان بازداشت شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پلیس سوییس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از مردم این کشور شامگاه شنبه به مغازه‌ها در «لوزان» حمله کردند.

بر اساس اعلام پلیس، تا کنون ۷ نفر در ارتباط با این حادثه بازداشت شده اند.

اعتراضات در سوییس با گسترش تجمعات مردمی در فرانسه آغاز شد.

در بیانیه صادره از سوی پلیس سوییس در این خصوص آمده است که ۷ نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله در جریان اعتراضات بازداشت شده اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که معترضان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به مغازه‌ها و نیرو‌های پلیس حمله کردند.

پلیس اعلام کرد که در جریان اعتراضات هیچ آسیبی گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دامنه این اعتراضات به بلژیک نیز کشیده شد و طی روز‌های گذشته ۶۳ نفر از مردم معترض بازداشت شده اند.

در ادامه اعتراضات مردم فرانسه به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور، اواخر روز شنبه صد‌ها نفر مقابل مسجدی در حومه شرقی شهر نانتر، زادگاه این نوجوان که «نائل» نام دارد، حاضر شده و در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

با وجود جو شدید امنیتی، مسجد محل برگزاری مراسم مملو از معترضان و مردمی بود که حالا ۵ روز است شبانه‌روز در اعتراض به خشونت پلیس، خیابان‌های شهر‌های مختلف فرانسه را به تسخیر درآورده اند. رسانه‌های انگلیسی جمعیت حاضر در مراسم خاکسپاری این نوجوان را «هزاران نفر» اعلام کرده اند.

در اطراف مسجد، ظاهراً نیروی پلیس یونیفرم‌‏ پوش دیده نمی‌شد، اما مأموران امنیتی با لباس شخصی حضور فعال داشته و چندین نفر از افراد حاضر در مراسم نیز به عنوان میانجی بین در نقش انتظامات، مسئولیت تأمین امنیت مراسم را به عهده داشتند. رادیو ملی آمریکا نوشته که مردم شهر نانتر که غالباً کارگر هستند، به‌رغم تداوم اعتراضات، خشونت‌ها را محکوم کرده‌‏اند.

به گفته ژرالد دارمانیان، وزیر کشور فرانسه میانگین سنی معترضان ۱۷ سال بوده و در میان بازداشت‌شدگان حتی نوجوانان ۱۳ ساله هم دیده می‌شود. به گفته وی در واقع ۳۰ درصد بازداشت‌شدگان را نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار