کد خبر: 1167864
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
بهتر است آقای علی‌آبادی نسبت خود را با تفکرات نئولیبرالی و اقتصاد سرمایه‌داری مشخص کنند. آیا در مسیر مدیریت خود از صاحبان این تفکر و از  حلقه نیاوران بهره خواهید جست یا خیر؟

مهدی عسگری، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع در خصوص اظهارات اخیر وزیر صمت که اعلام کرده دولت نباید به طور مستقیم در بازار رقابتی و قیمت‌گذاری دخالت کند، اما در ابتدا باید به رفع انحصار پرداخته و بازار را تبدیل به یک بازار رقابتی کامل کرد گفت:  بهتر است آقای علی‌آبادی نسبت خود را با تفکرات نئولیبرالی و اقتصاد سرمایه‌داری مشخص کنند. وی افزود: آیا در مسیر مدیریت خود از صاحبان این تفکر و از  حلقه نیاوران بهره خواهید جست یا خیر؟

وی گفت: وزیر صمت به کلیدواژه‌هایی مانند ارز تک نرخی (به قیمت بازار)، حذف قیمت‌گذاری دستوری، و هدفمند کردن یارانه‌های پنهان اشاره کرده است که این موارد مشابه تفکرات اقتصاد سرمایه‌ داری و نئولیبرالی است درحالی که شاهد تبعاتی که در طول سه دهه‌ی گذشته توسط این جریان به اقتصاد ایران تحمیل شده، هستیم.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع در انتقاد به سیاست تک نرخی شدن قیمت ارز براساس نرخ بازار آزاد گفت: آیا اصلا  بازار واقعی ارز در کشور داریم؟ این بازار سیاهی که هر روز در حال متلاطم کردن قیمت ارز می‌باشد، صلاحیت مرجع شدن دارد؟

وی افزود: در علم اقتصاد مداخله‌ی دولت در شرایط شکست بازار ضروری است بویژه در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم کنونی که ما با آن مواجهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار