کد خبر: 1167266
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با جیک سالیوان در مورد چشم انداز صلح میان باکو و ایروان گفتگو کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای فاش کرد که جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان امروز چهارشنبه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان در مورد چشم انداز صلح بین باکو و ایروان گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تله تریدر، بایراموف تاکید کرد: ارمنستان هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است، نیرو‌های مسلح خود را به طور کامل از اراضی آذربایجان خارج نکرده است، و به تحریکات نظامی-سیاسی ادامه می‌دهد که این اقدام برای تلاش‌های صلح مضر است.

وی، اما در ادامه تاکید کرد که باکو همچنان برای رسیدن به توافق صلح مصمم است.

این در حالیست که مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر ارمنستان در روز‌های اخیر اعلام کرد: جمهوری آذربایجان پیشنهاد ارمنستان برای برگزاری نشست کمیسیون‌های تعیین حدود مرز‌ها را پذیرفته است.

او گفت: هنوز توافقی در مورد مکان و زمان برگزاری این نشست وجود ندارد، اما من فرض می‌کنم این دیدار در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

پیش از این در ۱۷ ژوئن، دولت ارمنستان اعلام کرده بود که گریگوریان پیشنهادی را به شاهین مصطفی اف، همتای آذربایجانی خود برای تشکیل جلسه‌ای در کمیسیون‌ها برای بحث در مورد مسائل معلق که باعث تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌شود، ارسال کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار