کد خبر: 1166689
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حضور پررنگ تشکل‌ها در زنجیره تامین، توزیع و ارزش بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: واگذاری تصدی‌گری و نیز حمایت‌های لازم از تشکل‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدعلی نیکبخت» در ادامه ارزیابی ستادی و سرکشی از معاونت‌ها از جمله بازدید از معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: حفاظت از ذخایر ژنتیکی بومی دام و طیور به عنوان یک فعالیت پایه در کنار توجه به نژادهای باکیفیت دنیا مورد تاکید است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دستگاه‌های داخلی وزارت جهاد کشاورزی باید در تعامل با یکدیگر پیش بروند و با هماهنگی و وحدت رویه، چالش‌های بخش کشاورزی را مرتفع و راندمان تولید را افزایش دهند.

وی اظهار داشت: حرکت رو به جلو مسیر اصلی ماست و وقت، فکر و انرژی خودمان را باید به برنامه‌ریزی، سازماندهی، تحول و تولید در بخش کشاورزی معطوف کنیم.

نیکبخت، رشد تولید در بخش کشاورزی را متضمن کشاورزی دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری با تاکید بر تولید داخل و حمایت از تولید کننده عنوان کرد و گفت: اگر مشکلات و محدودیت‌های تولید را رفع نکنیم وابسته خواهیم بود و به طور قطع برای تامین کالا برای سفره مردم به مشکل بر خواهیم خورد.

وی بر همکاری مشترک بخش‌های تخصصی و سازمان تات با بخش اجرا تاکید کرد و افزود: تا کار به صورت عملی انجام نشود، افزایش بهره‌وری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین بخش‌های تخصصی و سازمان تات موظف هستند طبق یک جریان دوطرفه با یکدیگر و بخش اجرا همکاری کنند.

به گفته وی، برای دستیابی به تولید پایدار و خودکفایی، باید عملکرد را در کشت آبی و دیم افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی، حفاظت از ذخایر ژنتیکی داخلی و بومی بخش دام و طیور را به عنوان یک فعالیت پایه لازم و ضروری دانست و اظهارداشت: این به معنی این نیست که به نژادهای باکیفیت دنیا فکر نکنیم.

نیکبخت از زحمات و همکاری صمیمانه معاونت امور تولیدات دامی، مدیران و کارکنان در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی قدردانی کرد.

«حسین دماوندی‌نژاد» معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که انتخاب شما به عنوان وزیر جهاد کشاورزی را به فال می‌گیریم، گفت: آمادگی داریم براساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه و همسو و هماهنگ در بحث امنیت غذایی و مسایل کلان به عنوان بازوی توانمند در خدمت بخش کشاورزی کشور باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار