کد خبر: 1164062
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
مدیر جهاد کشاورزی محمود آباد گفت: با هدف جلوگیری از ویلاسازی در اراضی مازندران ۶۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد قلع و قمع شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، اوایل هفته جاری در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری مازندران که با حضور دادستان‌ها و روسای دادگستری شهرستان‌های این استان برگزار شد، مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در آن جلسه ریاست دادگستری استان تاکید بر جلوگیری از ویلاسازی در اراضی کشاورزی آن هم غیرمجاز از سوی افراد خاص داشتند.

اجرای این طرح آن هم استانی که به سرسبزی و نعمات بی‌شمار جنگل و دشت معروف است و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است متاسفانه طی سال‌های اخیر با بودن انسان‌های سودجو و منفعت‌طلب مورد بی‌مهری چون فروش اراضی باغی و کشاورزی قرار گرفته و با ساخت‌وسازهای غیرمجاز این استان خوش و آب‌وهوا  و دیدن سرسبزی و طراوت با ویلاهای رنگارنگ و مدل‌های متناوب مواجه شده است.

تلاش در این ساخت‌وسازها به حدی رسیده که حتی دستبرد به منابع طبیعی ملی را نیز به خود اجازه می‌دهند که بصورت غیراصولی و سرخودگرانه به قطع درختان هیرکانی بپردازند و به ساخت این ویلاهای سنگی اقدام کنند.

اما در این عرصه دستگاه‌هایی جلوی این ساخت‌وسازهای غیرمجاز را میگیرند اگرچه انسان‌های منفعت‌طلب در دور زدن قوانین اصولی بر تغییر کاربری آنقدر حرفه‌ای عمل می‌کنند و همچنان به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اقدام دارند.

جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد در اجرای جلوگیری از این ساخت‌وسازها به قلع و قمع 68 مورد تغییر کاربری در اراضی این شهرستان پرداخت.

محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی به دستور دادستانی، با حضور نیروی انتظامی و اکیپ گشت 131 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، 68 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد قلع و قمع شد.

وی افزود: در راستای حفظ کاربری و نگهداری زمین‌های کشاورزی و باغ ها و اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی در زمین‌های شالیزاری روستای عبداله آباد از توابع بخش سرخ رود این شهرستان با هدف جلوگیری از قلع و قمع 17 هزار و 900 مترمربع اراضی به اجرا درآمد.

هادی‌زاده ادامه داد: شهروندان اگر قصد احداث بنا یا دیوارکشی زمین‌های کشاورزی خود را دارند، با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی، مراکز جهاد کشاورزی تابعه و یا تماس با سامانه 131 از مشاوره لازم در این خصوص بهره‌مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار