کد خبر: 1155360
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  فارس، سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در خصوص تبلیغات فروش و ارائه مشروبات الکلی و روانگردان در صفحات و شبکه‌های مجازی اظهار داشت: رصد پلیس فتا در فضای مجازی، پیگیری و بررسی تبلیغات فروش مشروبات الکلی و روانگردان در پیچ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین تجربه و  پرونده‌های قضایی تشکیل شده در این زمینه نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد این صفحات، هیچ مشروب و ماده روانگردانی نداشته و فقط از مشتری پول دریافت کرده و بدین صورت کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که مجرمان سایبری در این زمینه هوشیار بوده و این پیش ذهنیت را دارند که افراد متقاضی این اقلام در پی عدم دریافت جنس، برای شکایت مراجعه نمی‌کنند گفت: میزان مبلغ کلاهبرداری از افراد در زمینه مشروبات الکلی و مواد روانگردان طبق پرونده‌های تشکیل شده بین ۳۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است.

معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این مطلب که تعداد زیادی از این موارد و کانال‌ها را مردم به پلیس فتا اطلاع داده اند تصریح کرد: پلیس فتا به طور شبانه روزی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی را رصد کرده و با افراد و پیچ‌های فعال در این زمینه برخورد می کند چه صوری باشند و از این را هم کلاهبرداری کنند چه آنهایی که اقدام به عرضه می‌کنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: در طرح عملیاتی پلیس فتا که از اواسط فروردین ماه شروع شده است برخورد با فروشندگان مشروبات الکلی و مواد روانگردان نیز در دستور جدی پلیس قرار دارد.

گفتنی است تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی به چشم می خورد که از فروش تضمینی و فوری و امن انواع مشروبات الکلی خبر می‌دهد.

لازم به ذکر است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج چندین پویش از جمله «عرضه مشروبات الکلی در فضای مجازی به جد پیگیری شود»، «جلوگیری از تولید و فروش مشروبات الکلی» و «با فروشندگان مشروبات الکلی به جد برخورد شود» پیگیری این موارد را از مسؤولان خواستار شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار