کد خبر: 1153904
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
شهردار تهران گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو برابر سال گذشته تونل‌های عبوری مترو را داشته باشیم و به رشد ۲۲ کیلومتری برسیم و ۱۳ ایستگاه را افتتاح کنیم.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آئین بهره‌برداری از ایستگاه مترو علامه جنوبی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند بازتعریف است گفت: توجه به شوراها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف حول محور شوراها برای شوراها جایگاه ویژه‌ای را رقم زده است.

وی ادامه داد: بررسی مجددی برای شناسایی ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها نیاز است.

زاکانی با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: شورای شهر تهران امسال اتفاق خوبی را برای حمل و نقل عمومی رقم زد البته ۷۰ درصد ترددها با خودروی شخصی است و بی شک ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی محصول آن است.

شهردار تهران گفت: ۲۵ الی ۳۰ درصد حمل و نقل توسط بخش عمومی انجام می‌شود و این حمل و نقل کفایت لازم را برای زیرساخت و تجهیزات ندارد و بر همین اساس بود که شورای شهر به حمل و نقل عمومی به صورت ویژه توجه کرد.

وی تصریح کرد: کلیات حمل و نقل عمومی فردا در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح خواهد شد و با توجه به تحرکات صورت گرفته تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دو برابر سال گذشته تونل‌های عبوری مترو را داشته باشیم و به رشد ۲۲ کیلومتری برسیم و ۱۳ ایستگاه را افتتاح کنیم.

زاکانی گفت: همچنین به دنبال این هستیم تا علاوه بر تعیین و تکلیف دو خط ۸ و ۱۱ را تعیین و خطوط ۹ و ۱۰ را نیز کلنگ بزنیم خط چهار مترو یکی از خطوط مطلوب است.

شهردار تهران گفت: با افتتاح بخش غربی خط ۴ مردم غرب تهران نیز می‌توانند از خدمت مطلوب‌تری بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار یکی از شرکت‌های نوآور محور برق دهی به خطوط را بومی سازی کرده است و در دین ایستگاه عملیاتی شده است.

#خبر_امید

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار