کد خبر: 1153403
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:
حجت الاسلام هاشمی از برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهید بروجردی خبر داد و گفت: این همایش یک خرداد ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، عصر امروز، در جلسه ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید استان لرستان که در سالن اجتماعات استانداری استان برگزار شد، گفت: در راستای کنگره ملی 6544 شهید لرستان برنامه های مختلفی در استان در حال برگزاری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به ثبت و ضبط خاطره والدین شهدا اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا در همه شهرستان های لرستان تدوین شده است.

وی به همکاری قرارگاه صاحب‌الامر در این راستا اشاره کرد و گفت: استان لرستان مقام اول ضبط تاریخ شفاهی والدین شهدا را در سال ۱۴۰۱ کسب کرده است.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: از بهار سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از والدین شهدا در لرستان فوت کرده اند.

وی ادامه داد: تعدادی از والدین شهدا که در قید حیات هستند؛ توانایی صحبت کردن ندارند، با این حال در قالب سرکشی و گفتمان، صحبت‌های آنان هرچند کوتاه به عنوان سند تهیه می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی به برگزاری یادواره  هزار و ۳۵۶ شهید بمباران استان در خرداد ماه سال جاری خبر داد و عنوان داشت: از دیگر برنامه های پیش رو برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهید بروجردی است.

وی اظهارکرد: این همایش یک خرداد ماه با حضور چهره‌های ملی و کارگردان فیلم شهید بروجردی، در لرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی نصب یادمان شهدای لرستانی عملیات حاج عمران در منطقه عملیاتی حاج عمران و جمله معروف مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «نبرد لر‌ها قبل از اینکه شنیدنی باشد، دیدنی است.» در این منطقه را از دیگر اقدامات پیش رو عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار