کد خبر: 1152858
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نفع بخش خصوصی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی امروز در جلسه بررسی مصوبات تاثیرگذار مجلس در حوزه سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نفع بخش خصوصی است، اظهار کرد: اصل این طرح دفاع از واحد‌های صنعتی و تولیدی، قطع دست سوداگران از بازار و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید است.

وی رسیدن به عدالت مالیاتی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

جایگاه بخش خصوصی برای دولت مهم است

محمد فرشکاران رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، بر ضرورت و اهمیت وجود بخش خصوصی تاکید کرد.

وی گفت: اگر بخش خصوصی فعال نباشد، عملکرد دولت هم تضعیف می‌شود.

فرشکاران با تاکید بر همت دولت در اجرای برنامه‌های مرتبط با رشد بخش تولید گفت: ما باید تصمیماتی اخذ کنیم که هم دولت راضی باشد و هم خواسته‌های بخش خصوصی محقق شود.

مالیات بر عایدی سرمایه در اقتصاد تورم‌زده معنا ندارد

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه را در اقتصاد تورم‌زده بدون توجیه دانست.

صمد حسن زاده، با اشاره به بحث اخذ مالیات بر عایدی سرمایه گفت: وقتی ما در کشور تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی داریم، به منزله اخذ مالیات پنهانی از سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و در این شرایط اقتصادی اخذ مالیات دوباره، هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد.

وی همچنین به بحث نرخ ارز و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: دولت از یک سو برای واحد‌های تولیدی ردیف اول ارز را به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای واحد‌های تولیدی ردیف دوم ۳۹ هزار تومان می‌دهد، اما عملاً امکان دسترسی به این ارز برای ما تولیدکنندگان غیر ممکن است.

حسن‌زاده با اشاره به شعار سال مهار تورم و پیشرفت تولید ابراز امیدواری کرد که تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم در آینده گام‌های موثری در مسیر تولید برداریم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار