کد خبر: 1152793
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
استاندار لرستان:
زیویار، دانشگاه را منشا تحول و انسان‌سازی خواند و گفت: کار دانشگاه جهاد، تعلیم و تعلم و تحول آفرینی است که جهت و مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

به گزارش جوان از لرستان، فرهاد زیویار، امروز(4 اردیبهشت)، در یادواره شهدای دانشجوی استان که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: دانشگاه مکان مقدسی است و تعلیم و تربیت در دانشگاه تجلی می‌یابد.

استاندار لرستان افزود: دانشگاه منشا تحول و انسان‌سازی است، دانشگاه همزمان باید تحول ایجاد کند و به امر تعلیم و تربیت بپردازد و کاری که دانشگاه انجام می‌دهد کار انبیا و اولیای الهی است.

وی به رسالت سنگین دانشگاه در توجه به سرمایه‌های انسانی اشاره کرد و گفت: کار دانشگاه جهاد، تعلیم و تعلم و تحول آفرینی است و جهت و مسیر جامعه را مشخص می‌کند.

زیویار بیان کرد: موضوع شهادت در عرصه علم پیچیده‌تر است و خون شهید قیمت ندارد و شهید با خداوند معامله می‌کند، جبهه به لحاظ دین ما محل کشته‌شدن و کشتن نیست بلکه هدف حیات و نجات دادن است.

وی با بیان اینکه شهادت مرگ نیست بلکه زنده ماندن است، خاطرنشان کرد: جنگیدن در سنگر جبهه مبنا دارد و هویت‌سازی می‌کند و مرگ و شهادت پایان راه نیست بلکه شهید زنده است و تا قیام قیامت جاودان می‌ماند.

زیویار با اشاره به اینکه دانشگاه شهدای شاخصی همچون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای تربیت کرد، گفت: شهادت آغازی بی‌پایان، همیشه مانا و زنده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار