کد خبر: 1152285
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
سازمان ملل:
داده‌های سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که کشور هند در آمار جمعیتی تا اواسط سال ۲۰۲۳ به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از چین پیشی می‌گبرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، داده‌های سازمان ملل متحد که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که کشور هند در آمار جمعیتی تا اواسط سال ۲۰۲۳ به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان از چین پیشی می‌گبرد.

در گزارش سازمان ملل آمده است که هند در اواسط سال جاری حدود ۲.۹ میلیون نفر بیشتر از چین جمعیت خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل، هند حدود ۱.۴۲۸۶ میلیارد نفر جمعیت خواهد داشت در حالی که جمعیت چین ۱.۴۲۵۷ میلیارد نفر خواهد بود.

جمعیت شناسان می‌گویند محدودیت داده‌های جمعیتی، محاسبه تاریخ دقیق را غیرممکن می‌کند چرا که هند از سال ۲۰۱۱ سرشماری انجام نداده است.

بسیاری بر این باورند که جمعیت جوان و پررونق هند در سال‌های آینده به رشد اقتصادی هر چه بیشتر این کشور دامن می‌زند.

در حالی که ۲۵۴ میلیون نفر از جمعیت هند را افرادی بین ۱۵ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند و با این آمار هند جوان‌ترین کشور جهان است، چین با سالخوردگی و رکود جمعیتی دست و پنجه نرم می‌کند.

داده‌های منتشر شده این انتظارات را برانگیخته است که تغییرات جمعیتی می‌تواند راه را برای تبدیل شدن هند به یک وزنه سنگین اقتصادی و جهانی هموار کند.

به عبارتی شهروندان جوان هند در سال‌های آتی می‌توانند هدایتگر رشد اقتصادی این کشور باشند، اما عدم اشتغال این تعداد جمعیت، ممکن است مشکل ساز باشد؛ لذا اقتصاددانان هشدار داده‌اند که حتی با توجه به اینکه اقتصاد هند با افزایش جمعیت یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را خواهد داشت، اما این افزایش نرخ جمعیت بیکاری را نیز افزایش خواهد داد.

اما گفتنی است که در این میان غرب هنوز هم به فکر استعمار است. اپل یکی از شرکت‌های آمریکایی، امیدوار است که هند را به یک قطب تولید بالقوه تبدیل کند، چرا که بخشی از تولیدات خود را به خارج از چین منتقل می‌کند و بدین ترتیب دستمزد‌ها با افزایش جمعیت کاهش می‌یابد.

گزارش‌های مشابه از تأثیر افزایش نرخ جوانی جمعیت بر پیشرفت اقتصادی کشور‌ها نشان دهنده رویکرد دولت‌های جهان به جوانی جمعیت است. موضوعی که در سال‌های اخیر در کشورمان ایران به یک بحران تبدیل شده است و مقامات بار‌ها نسبت به کاهش جمعیت جوان کشور در سال‌های آتی هشدار می‌دهند. موضوعی که در صورت عدم پیگیری از طرف دولت، مسئولین و خانواده‌ها، در حوزه‌های مختلف مشکلات بسیاری را بر کشور تحمیل خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار