کد خبر: 1151101
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
شبکه فرانس ۲۴ به نقل از پیش‌بینی‌های سازمان ملل اعلام کرد که رشد جمعیت چین نرخ ثابتی رسیده و هند قرار است با پیشی گرفتن از همسایه خود به پرجمعیت‌ترین کشور دنیا تبدیل شود.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای این شبکه نوشت که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل جمعیت هند ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) به یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۵۰ می‌رسد و چین را از عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا پشت سر می‌گذارد.

این گزارش حاکی است که نرخ رشد فزاینده جمعیت چین شروع به کند شدن کرده است اما جمعیت هند همچنان رو به افزایش است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که از ۱۲ سال پیش تاکنون ۲۱۰ میلیون نفر یعنی برابر با جمعیت برزیل به تعداد مردمان هند اضافه شده است.

همچنین از سال ۲۰۲۰ تاکنون هر ماه حدود یک میلیون نفر به جمعیت چین افزوده شده است.

براساس داده‌های آماری دولت چین که دی ماه منتشر شد جمعیت این کشور برای نخستین بار طی ۶۰ سال گذشته کاهش یافته است و روند کاهش تولد و از طرفی کهنسال شدن جامعه به سرعت رو به افزایش است.

جمعیت چین به جز تایوان، هنگ کنگ و ماکائو تا پایان سال ۲۰۲۲ به یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر رسید که نسبت به سال قبل از آن ۸۵۰ هزار نفر کمتر شده است.

بخشی از افزایش مرگ و میر در چین بدلیل شیوع همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

چین در ماه مه سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت به خانواده‌ها اجازه داشتن فرزند سوم را نیز بدهد با وجود این کارشناسان معتقدند با توجه به مشکلات سخت اقتصادی هنوز هیچگونه تغییری در روند افزایش تولد در این کشور بوجود نیامده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار