کد خبر: 1151825
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
نایب رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری گفت: تصمیم نهایی درباره حذف یا حضور وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس در ماه اکتبر (مهر - آبان ۱۴۰۲) گرفته خواهد شد و هنوز امیدواریم که این رشته از المپیک حذف نشود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که احتمال حذف رشته وزنه‌برداری از المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس وجود دارد. این کمیته در بهمن ماه سال ۱۴۰۰، برنامه موقت المپیک ۲۰۲۸ را تصویب کرد و ۲۸ رشته ورزشی را در آن گنجاند که نامی از بوکس و وزنه‌برداری در بین این رشته‌های المپیکی دیده نمی‌شود. وزنه‌برداری از قدیمی‌ترین رشته‌های المپیکی به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین دلایل حذف وزنه‌برداری از بازی‌های المپیک لس‌آنجلس، آمار بالای دوپینگ و فسادهایی بود که در دوره تاماش آیان در فدراسیون بین‌المللی رخ داد. فسادی که در نهایت موجب شد تا پیرمرد مرموز وزنه‌برداری جهان از ریاست iwf کنار گذاشته شود. ریاست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اکنون بر عهده محمد جلود عراقی است و اورسلا پاپاندرا از کشور آمریکانیز در سمت نایب رییسی این فدراسیون فعالیت می‌کند.

اورسلا پاپاندرا روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش مسوولان جدید فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری گفت: تصمیم به حذف وزنه‌برداری از بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس در دوره مدیریت گذشته گرفته شده و مدیران کنونی باید برای تغییر این تصمیم تلاش کنند. اقداماتی انجام شده اما تمام این تلاش‌ها به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک بستگی دارد.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا ادامه داد: امید کمی به بازگشت وزنه‌برداری به بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ وجود دارد. اکنون که من با شما صحبت می‌کنم وزنه‌برداری از المپیک حذف شده اما باید منتظر تصمیم نهایی IOC باشیم. قرار است در ماه اکتبر تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود. البته حضور یا حذف وزنه‌برداری از المپیک به تلاش‌های مدیریت جدید نیز بستگی دارد.

وی همچنین با اشاره به جلسه هیئت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نیز گفت: جلسات بسیار خوبی در چند روز گذشته در جریان بود و تلاش‌های زیادی انجام شد بسیار خوشحالم که در کادر مدیریتی جدید فدراسیون بین المللی برای توسعه این رشته فعالیت دارم. تیم مدیریتی جدید با تمام توان خود به دنبال حل مشکلات وزنه‌برداری است.

پاپاندرا در زمینه تحولات مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز گفت: سجاد انوشیروانی را می‌شناسم و از تغییرات فدراسیون وزنه‌برداری ایران باخبر هستم. امیدوارم وزنه‌برداری ایران روزهای خوبی را تجربه کند.

«اورسلا پاپاندرا» نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری سال ۱۳۹۶ به همراه تیم وزنه‌برداری آمریکا برای حضور در جام فجر به ایران آمد و یک دوره کلاس آموزشی برای بانوان وزنه‌بردار کشورمان برگزار کرد
 وی در حاشیه مسابقات جام فجر در آن سال به خبرنگاران گفت: باعث افتخار است که اردوی آموزشی را برای وزنه‌برداران زن برگزار می‌کنیم.

پاپاندار همچنین پس از موفقیت دختران ایران در مسابقات جهانی و آسیایی با تمجید از اراده پولادی بانوان کشورمان گفت: آینده دختران وزنه‌بردار ایران روشن و می‌توانند در سکوی جهانی و المپیکی گام بگذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار