کد خبر: 1148798
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام (ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رضا سامه (مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی) گفت: استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را دارا بوده اند. استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و کرمان و خراسان رضوی به ترتیب پانصد و بیست و یک هزار و نهصد و دوازده نفر، چهارصد و سی و هفت هزار و دویست و بیست و سه نفر، یکصد و پنجاه و سه هزار و پانصدو چهار نفر، یکصد و سی و چهار هزار و دویست و هشت نفرو یکصد و سی و سه هزار و دویست و پنجاه و نه نفر پنج استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

سامه در پایان گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور نیز پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و چهل و نه نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام (ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند. خداوند بزرگ را بر استمرار این توفیق شاکریم و ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، مراتب سپاس خود را بر محضر ملت سربلند و سرافراز کشور عرضه می‌داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار