کد خبر: 1141366
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
استقبال‌کنندگان از وزیر ورزش عصر روز پنج‌شنبه، در حال تصویربرداری از لحظه فرود بالگرد حامل وزیر در ورزشگاه بافت کرمان بودند که ناگهان حادثه سقوط در چند متری زمین اتفاق افتاد. در جریان این حادثه مدیر کل حوزه ریاست وزارت ورزش جان باخت و وزیر و ۱۸ سرنشین دیگر بالگرد دچار حادثه شدند.
جلال مهرگان

چهارشنبه گذشته وزیر ورزش بعد از خارج‌شدن از جلسه هیئت دولت، برای افتتاح چند پروژه ورزشی در شهرستان سیرجان به این شهر سفر کرد. وی بامداد روز پنج‌شنبه، راهی شهرستان کرمان شد و در اجلاس مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها حضور پیدا کرد.
مقصد بعدی وزیر، بازدید از چند پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف کرمان بود، از جمله شهرستان رابر و بافت. وزیر ورزش بعد از حضور در شهرستان رابر، سوار بر بالگرد هلال احمر راهی شهرستان بافت شد که حادثه سقوط در ورزشگاه این شهر اتفاق افتاد.
کنترل بالگرد از دست خلبان خارج شد
اولین خبر قطعی بعد از وقوع حادثه، تأیید درگذشت اسماعیل احمدی، مدیر کل حوزه ریاست وزارت ورزش بود. بعد از آن، بیمارستان شهرستان بافت و بیمارستان باهنر کرمان به محل آمد و شد‌ها و کانون‌های خبر تبدیل شد. چرایی وقوع حادثه و اطلاع از وضعیت مصدومان، خصوصاً حمید سجادی، وزیر وزیر ورزش مدام مورد پرسش قرار گرفت. علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی از حاضران در بالگرد که از ناحیه کتف دچار شکستگی شده و ریه‌هایش هم آسیب دیده‌بود، نحوه وقوع حادثه را این طور شرح داده است: «بالگرد هنگام فرود در فاصله ۱۰، ۱۲ متری بود که منطقه نشستن را از دست داد و سقوط کرد. آن لحظه کنترل از دست خلبان خارج شد و حدود ۵ ثانیه چرخش‌های شدیدی پیدا کرد، به طوری که همه صندلی‌ها و کابین از بین رفت.» محسن معتمدکیا، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش هم که از حاضران در بالگرد بود، از روی تخت بیمارستان گفت: «یادم است که بالگرد در حال فرود دچار نقص فنی شد. همان لحظه دو محافظ وزیر ایستادند و چیزی متوجه نشدم تا اینکه در بیمارستان چشم باز کردم.»
ناگهان حادثه
صمدالله محمدی، نماینده بافت، رابر و ارزوئیه که در سانحه بالگرد دچار مصدومیت شده‌است، گفت: «وقتی از رابر به سمت بافت حرکت کردیم، بالگرد در شرایط عادی داشت به زمین می‌نشست، زمین چمن فوتبال بافت معلوم بود و به‌دلیل اینکه ارتفاع خیلی پایین بود، چمن را می‌دیدیم. شاید ۱۰، ۱۵ متر به زمین مانده‌بود، متوجه شدم دماغه هلی‌کوپتر حالت سقوط دارد، به نظر می‌رسید، به‌صورت ناگهانی از کنترل خارج شده‌است، چراکه کادر پرواز و خلبانی هیچ اطلاعی ندادند و اتفاق کاملاً ناگهانی رخ داد.» وی در پاسخ به این پرسش که از رابر تا بافت راه چندانی نیست و چرا بالگرد را انتخاب کردید، گفت: «استان کرمان برای وزیر برنامه‌های دیگری داشت، وزیر اصرار داشت به مردم حوزه‌های بافت، رابر و ارزوئیه سرکشی کند. پرواز وزیر هم از بندرعباس بود و زمان کمی داشتند که تصمیم گرفته شد با بالگرد آن مسیر را طی کنیم.
وضعیت مصدومان
سید محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان هم درباره وضعیت مصدومان گفت: «از ۱۸ مصدومی که به بیمارستان منتقل شدند، دو نفر شامگاه جمعه با حال عمومی خوب ترخیص شدند. وزیر ورزش هم دچار خونریزی مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارد و سطح هوشیاری او قابل‌قبول است. تنها مورد نگران‌کننده وضعیت پاریزی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان است که بافت ریه‌ها آسیب جدی دیده و وضعیت ریه‌ها در حال بدتر شدن است.»
وی ادامه داد: «۱۵ مصدوم دیگر در بیمارستان بستری هستند و تحت‌نظر قرار دارند. علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و حبیب ستوده‌نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی که هوشیاری پایین داشتند، در حالت هوشیاری پایدار قرار دارند و صحبت می‌کنند، اما نیاز به ادامه تکمیل درمان دارند.»
وی افزود: «سایر مصدومان دچار شکستگی شده‌بودند که وضعیت عمومی آن‌ها رضایت‌بخش است و تحت‌نظر و هوشیار هستند. برخی از این افراد نیاز به عمل جراحی دارند و از صبح جمعه عمل‌های جراحی لازم روی این افراد نیز شروع شده‌است. جای نگرانی در خصوص هیچ‌کدام از مصدومان وجود ندارد. نماینده شهرستان بافت نیز کاملاً هوشیار است و فقط شکستگی پا دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار