کد خبر: 1099047
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خواسته اصلی دولت از تیم اقتصادی، توسعه صادرات است، گفت: در این راستا باید نقشه راهی برای افزایش سهم صادرات استان ترسیم شود.

محمد کلامی،  در جلسه هماهنگی تجارت فرامرزی استان، افزود: سهم آذربایجان شرقی در اقتصاد نسبت به جمعیت بسیار پایین بوده و تلاش ما ارتقای جایگاه واقعی استان در حوزه اقتصاد و صادرات است.

وی اظهار داشت: آمار تجارت خارجی از طریق گمرکات آذربایجان شرقی نشان می دهد که صادرات استان در بخش‌های عمده‌ای مانند میوه و محصولات کشاورزی، چدن، آهن و فولاد، چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و باید تلاش کرد تا وضعیت موجود بهبود یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی باید برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی داشته باشد و هدف دولت حمایت از بخش خصوصی است.

کلامی، با تاکید بر این که نقش گمرکات، منطقه آزاد ارس و صنایع استان در توسعه صادرات برکسی پوشیده نیست، ادامه داد: برنامه‌ریزی اقتصادی بر عهده بخش خصوصی است و دولت، نقش تسهیل‌گر و هموارکننده دارد.

بر اساس اعلام گمرک در سه ماهه امسال ۵۴۵ هزار و ۳۱۵ تن کالا به ارزش ۳۳۳ میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی استان به ۷۷ کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ ارزش چهار درصد و از نظر وزنی ۹ درصد کاهش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر