کد خبر: 1093465
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
آقای نماینده، پسر مجرد کم نیست، اما شرایط ازدواج وجود ندارد!
اظهارات توهین آمیز نماینده مجلس به دختران مجرد بازتاب زیادی داشته، از فضای مجازی گرفته تا نمایندگان مجلس و ... که همه واکنش منفی نشان دادند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شب گذشته خبری از امیر حسین بانکی پور نماینده مجلس منتشر شد که در آن این نماینده بیان کرده بود که دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود و جمعیت کشور افزایش پیدا خواهد کرد.
 
واکنش کاربران مجازی
 
اظهارات توهین آمیز نماینده مجلس به دختران مجرد بازتاب زیادی داشته، از فضای مجازی گرفته تا نمایندگان مجلس و ... که همه واکنش منفی نشان دادند. برخی کابران نوشتند: آقای نماینده مجلس بیشترین چیزی که دختران ایرانی نیاز دارند عدم دخالت در حریم خصوصی آنهاست و البته که دخترای این سرزمین کالای صادراتی نیستند که کسی برای آن‌ها تصمیم بگیرد.
 
کاربری در فضای مجازی نوشت: نتیجه غوغای تبلیغاتی غلط در برخی جریانات سیاسی اصفهان و انتخاب نادرستتوسط ملت، همین خودتحقیری‌هایی می‌شود که از تریبون مجلس آب به آسیاب دشمن می‌ریزید و به ملتی که وظیفه نمایندگی آن‌ها را دارد اهانت می‌کند و بعد هم مجبور بهعذرخواهی می‌شود.
 
دیگری نوشت: آقای بانکی، دختران ایران ناموس این سرزمین هستند، جنس نیستند که اون‌ها رو به ملت‌های بیگانه عرضه کنید.
 
واکنش‌های منفی تا جایی بود که حتی نمایندگان مجلس هم نسبت به اظهارات بانکی پور عکس العمل نشان دادند و خواستار عذرخوای وی شدند.
 
واکنش منفی نمایندگان
 
تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به صحبت‌های وی انتقاد کردند. به دنبال حضور نمایندگان زن در مقابل صندلی بانکی‌پور، تعدادی از نمایندگان مرد مجلس هم به این جمعیت پیوسته و در ابتدا درباره علت انتقاد نمایندگان پرس و جو کردند. تعدادی از این نمایندگان آقا وقتی فهمیدند بانکی پور چنین صحبتی را مطرح کرده با صدای بلند اعتراض کردند، تا جایی که محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی با عصبانیت خطاب به بانکی پور گفت که آیا تو واقعا چنین حرفی را زده‌ای؟ در این هنگام تعدادی از نمایندگان محمودوند را آرام کرده و او را به قسمت دیگری از مجلس بردند. این پایان انتقادات به بانکی پور نبود، عده‌ای دیگر از نمایندگان باز مقابل صندلی بانکی‌پور جمع شدند و این بار کمال علیپور نماینده قائمشهر با صدای بلند به بانکی پور گفت: آیا این صحبت‌های تو به معنای راه حل است؟ در نهایت هم ابراز تاسف کرد.
 
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، درخصوص اظهارات خیر بانکی‌پور نماینده اصفهان مبنی بر پیشنهاد راهکار ازدواج بین‌المللی به علت عدم تناسب آمار زنان و مردان مجرد، گفت: درخصوص صحبت‌های آقای بانکی‌پور معتقدم کسی که عِرق ایرانی داشته باشد، چنین حرفی نمی‌زند. واقعا این‌ها توهین به کرامت زن ایرانی است.
 
وی ادامه داد: این چه راهکاری است که ما برای ازدواج ناموس خودمان و زن ایرانی پیشنهاد می‌کنیم، اصلا ما چه کاره هستیم که برای زنان ایرانی تعیین تکلیف کنیم؟ زن ایرانی بهتر از هرکسی صلاح و مصلحت خود را می‌داند.
 
سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی سر سوزنی غیرت ایرانی داشته باشد چنین پیشنهاداتی مطرح نمی‌کند.
 
سیدغنی نظری نماینده خلخال در مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر بانکی پور، نماینده اصفهان درباره پیشنهادش برای «ازدواج بین‌المللی» گفت: از این نماینده مجلس می‌خواهم از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.
 
با این حال بانکی پور به جای عذرخواهی از بیان چنین اظهار طنز آلودی حرف خود را پس گرفته و گفته است صحبت‌های وی تقطیع شده است.
 
توجیه تراشی آقای نماینده
 
وی در پاسخ به تذکر سید غنی نظری نماینده مردم خلخال گفت: برادر بزرگوارم در خلال صحبت‌هایی، تذکری به من دادند، همه ما مجلسی‌ها می‌دانیم که رسانه‌های معاند با تقطیع سخنان، به خصوص سخنان نمایندگان به تخریب مجلس می‌پردازند. از نمایندگانی که خود قربانیانی تقطیع‌ها هستند انتظار دارم هر وقت در پیامک یا فضای مجازی اظهار نظر می‌کنند، ابتدا صحبت را کامل بشوند و بعد درباره آن قضاوت کنند.
 
به هر حال دفاعیات بانکی پور هم چیزی از بار منفی اظهاراتش کم نکرد. این در حالی است که این نماینده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی باید به جای چنین پیشنهاد‌هایی در موضوعات مهمی، چون قانونگذاری در حوزه جوانی جمعیت، اصلاح قانون تسهیل ازدواج، اصلاح قانون حمایت از خانواده و لایحه حمایت زنان در برابر خشونت اظهار نظر کند.
 
قوانینی که عمدتا بر زمین مانده و عدم تحقق وعده‌های صورت گرفته خود معضل مهم و مانعی بزرگ سر راه ازدواج جوانان خواهد شد.
 
هفته گذشته بود که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گزارش جالبی ارائه کرد که طلبق آن بالا بودن هزینه‌های زندگی مشترک، عدم اشتغال جوانان و پیدا نکردن گزینه مناسب ازدواج سه اولویت اول عدم ازدواج بهنگام جوانان معرفی شده بود.
 
مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش پیشنهاداتی برای کاهش سن ازدواج ارائه کرد. یکی از موارد پیشنهادی حل معضل اشتغال و گره اقتصادی مرتبط با این مانع بوده است.
 
حکمرانی نظام آموزشی و تقویت مشاغلی که وابستگی به تحصیالت عالی ندارند، راهبرد پشتیبان حل مسئله اشتغال معرفی شد. توجه ویژه به ایجاد بستر‌های گسترش کارآفرینی و تولیدی‌های خرد از دیگر موارد پیشنهادی بود. طبق پیشنهادات ارائه شده کنترل معضل اشتغال، باعث کمرنگ شدن اثرگذاری متغیر افزایش تحصیلات و استقلال مالی خواهد شد. بر این اساس اگر مردان در سن بهنگام ازدواج (زیر ۲۵ سال)، وضعیت اقتصادی و رفاهی مناسب داشته باشند براساس الگوی تقاطع سنی ازدواج با دختران ۵ -۴ سال کوچکتر از خود ازدواج کنند نقش عامل تحصیلات دختران در افزایش سن ازدواج کاهش پیدا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار