کد خبر: 1063951
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تسهیل گری در ازدواج جوانان، اشتغال و... رویکرد‌هایی هستند که در نهضت کمک مومنانه طراحی شده است و اکنون به نام نهضت خدمات مومنانه مطرح شده تا گامی موثر در جهت رفع مشکلات مردم محروم برداشته شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: پیش از ظهر امروز سردار غلامحسین سلیمانی در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجموعه آبی درمانی در مرکز خراسان‌شمالی اظهار کرد: بهره‌برداری این مجموعه یک اتفاق مبارک و پر خیر در استان محسوب می‌شود، آغاز این پروژه از سفر رهبری و با تلاش‌های مجموعه سپاه استانی و عنایت مسئولان استان محقق شده است.

وی گفت: قطعاً با افتتاح این پروژه مردم بتوانند در شرایطی که برایشان فراهم می‌شود از این مجموعه استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان‌شمالی به موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداختند و در فرازی از بیاناتشان این بحث را به‌عنوان بحث قابل‌توجهی در این استان مطرح کردند.

وی تصریح کرد: قابل‌ذکر است که سبک زندگی ایرانی اسلامی کامل و با تمام ظرفیت‌های موردنیاز هر گروه سنی، طیف جنسیتی است که یکی از این مؤلفه‌ها نشاط، ورزش و تفریحات سالم است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: ارائه چنین مجموعه‌ای در راستای مؤلفه سبک زندگی ایرانی اسلامی خواهد بود که در سلامت روحی و روانی افراد بسیار تأثیرگذار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز هیچ ملتی در دنیا همچون ایران مورد هجوم فرهنگی قرار ندارد، ایران از طریق جنگ گسترده روانی دشمن، فضای مجازی موردحمله قرارگرفته که با نمایش ندادن ظرفیت‌های کشور، می‌خواهند جوانان را از مسیر اصلی آینده سازی و ایران اسلامی به‌عنوان الگو دور کنند.

همچنین وی در ادامه این برنامه در آیین نهمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی طرح مواسات در استان خراسان‌شمالی اظهار داشت: از نیمه شعبان سال گذشته که رهبر معظم انقلاب این مطالبه را از امت داشتند این اقدام بزرگ آغاز شد و خاطرات خوشی از مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در دوران کرونا در ذهن‌ها باقی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این رزمایش‌ها جلوه‌های زیبایی از مواسات و همدلی در سراسر کشور خلق شد، گفت: با اجرای این طرح بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان طی چند ماه گذشته در کشور از طریق مساجد و ستاد‌های همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان کمک شد که این کمک‌ها مجزا از سایر کمک‌هایی است که نهاد‌ها داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری یک پاسدار انقلابی، انجام واجبات و اجرای کمک به مردم را به‌جای مستحبات باید داشته باشد، که در ایام کرونا، کمک مؤمنانه تبدیل به یک اقدام دینی و خداپسندانه شده و در دنیا الگو گیری و به مرحله اجرا رسیده است.

سردار سلیمانی در رابطه با رفع محرومیت‌ها توضیح داد: برای محرومیت‌ها، باید تمام ظرفیت‌ها در کشور تبدیل به یک جبهه برای رفع مشکلات مردم شوند.

وی گفت: قطعاً استان خراسان‌شمالی ظرفیت‌های زیادی دارد که باید در مسیر بهره‌برداری و اعتلا و احیا قرار بگیرد تا منفعتش به مردم برسد و در این راستا بسیج آمادگی کامل برای پشتیبانی، ایجاد شغل، نقش‌آفرینی در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن محرومان را دارد.

سردار سلیمانی یادآور شد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، ایده‌های فعال و خلاق زیادی در استان خراسان‌شمالی وجود دارد که اگر پشتیبانی شود، می‌تواند به اعتلای اقتصادی استان کمک کند.

وی بابیان اینکه نباید این انتظار وجود داشته حاکمیت و دولت همه مشکلات را حل کند، گفت: برنامه‌های توسعه استان باید جنبه مردم پایه پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: مطالبه گری مردم پایه، تسهیل گری در ازدواج جوانان، اشتغال، آزادی زندانیان، رسیدگی به وضعیت بازماندگان از تحصیل، رویکرد‌هایی هستند که در نهضت کمک مؤمنانه طراحی‌شده است و با همکاری بسیج سازندگی استان‌ها به نام نهضت خدمات مؤمنانه مطرح‌شده تا گامی مؤثر در جهت رفع مشکلات مردم محروم برداشته شود.

سردار فرجی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: استان خراسان‌شمالی با مردمانی انقلابی در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی گفت، متأسفانه خراسان‌شمالی طی چند سال اخیر در شاخص‌های فقر رتبه دوم کشور را کسب کرده است و بعد از سیستان و بلوچستان، دومین استان محروم کشور است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی افزود: این استان با موقعیت جغرافیایی حد وسط دو استان گلستان و خراسان رضوی، زیبنده نیست که با این موقعیت جغرافیایی این وضعیت را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعد از آغاز رزمایش مواسات، سپاه استان گام‌های بزرگی برای رفع محرومیت‌زدایی برداشته است، اما این موارد کفایت نمی‌کند و نیاز به نگاه بیشتری نسبت به این استان وجود دارد.

سردار فرجی گفت: خراسان‌شمالی ازلحاظ آب نیز مشکلات زیادی دارد، در استان ۳۰۰ روستا دارای بحران آبی و ۹۰ درصد روستا‌ها دارای تنش آبی هستند و با توجه به اینکه بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی دیم هستند، خیلی از این مزارع کشت گندم دیم با توجه به بارش‌ها برداشت نشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار