کد خبر: 1000967
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: هتل مرکز تجارت جهانی تبریز با سرمایه گذاری نزدیک به ۹۹ میلیارد تومان ساخته شده و در حال تکمیل مراحل عمرانی است.

احمد حمزه ‌زاده  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هتل چهار ‌ستاره مرکز تجارت جهانی از جمله هتل های شاخص تبریز است که با توجه به موقعیت مکانی ویژه خود، مقصد اقامتی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تبریز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود: این هتل دارای ۷۸ اتاق با ظرفیت ۱۴۰ تخت است که با بهره برداری از این هتل میزان ظرفیت تخت های اقامتگاه‌های استان به ۱۱ هزار و ۶۸۰ خواهد رسید.

حمزه زاده با اشاره به اینکه آغاز بکار هتل چهار ستاره مرکز تجارت جهانی تبریز برای ۱۰۰ نفر بطور مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد کرد، گفت: این هتل پس از تکمیل عملیات عمرانی و فرآیندهای تجهیزاتی و تشریفاتی در سال‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پروژه مرکز تجارت جهانی تبریز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ شروع شد شامل برج ۳۷ طبقه با زیر بنای ۴۱ هزار متر مربع، مرکز خرید و مجموعه‌های تفریحی و گردشگری با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع است.

این برج با ارتفاع ۱۵۲ متر با کاربری اداری–خدماتی دارای گنبد ۳۵ متری در چهار طبقه با کاربری علمی–گردشگری و آنتن مخابراتی است.

برج مرکز تجارت جهانی تبریز علاوه بر بخش اداری، شعب بانکها و دفاتر شرکتهای داخلی و خارجی، دارای سالن برگزاری همایش‌های تجاری، استودیو پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی و رستوران گردان است.

این برج با استفاده از فناوری‌های نوین لرزه‌گیر و با قابلیت نصب دستگاه‌های جاذب انرژی زلزله در داخل گنبد ساخته شده‌است.

ساختمان اصلی این مجموعه با ۱۵۲ متر ارتفاع، بلندترین برج اداری، خدماتی و تجاری کشور محسوب شده و در کنار این برج، سه مرکز خرید به صورت روباز و سرپوشیده احداث می‌شود.

طبقات ۲۶ تا ۳۱ این مجموعه نیز به هتل ۵ ستاره اختصاص دارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر