کد خبر: 984966
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰
وزیر اقتصاد با اشاره به بند ۳ تبصره ۱۲ لایحه بودجه و فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی بدون تشریفات قانونی گفت: از این اختیارات فقط در موارد خاص استفاده می‌کنیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فرهاد دژپسند در گفتگو با تسنیم با اشاره به بند ۳ تبصره ۱۲ لایحه بودجه و فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی بدون تشریفات قانونی گفت: این پیشنهاد با این هدف در لایحه بودجه گنجانده شده تا ۵۰ هزار میلیارد تومان فروش اموال مقرر در مصوبه سران قوا محقق و تسهیل شود. برای تحقق این عدد نیاز به یکسری اختیارات داریم، اما رویکرد اصلی ما در وزارت اقتصاد این است که روی این مجوز تأکید نداشته باشیم و به آن اصالت ندهیم. دژپسند در توضیح بیشتر اختیارات حاصل از این مجوز افزود: از این مجوز فقط در موارد خاص استفاده می‌کنیم. توجه کنید که وقتی به‌عنوان مثال اموال و شرکت‌های دولتی در بورس عرضه می‌شود تمام تشریفات انجام می‌شود و در عین شفافیت این اقدام صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به‌زودی شرکت‌های غیربورسی که دولت در آن‌ها سهم دارد در بازار پایه بورس عرضه می‌شوند، گفت: واگذاری به روش واگذاری مدیریت نیز یکی دیگر از روش‌های وزارت اقتصاد برای خصوصی‌سازی بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی است. همچنین واگذاری به تعاونی‌های فراگیر شهرستانی نیز از دیگر روش‌های در اختیار وزارت اقتصاد است. البته قصدی برای واگذاری شرکت‌های زیانده دولتی نداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار