کد خبر: 983825
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
معاون مطبوعاتی ارشاد:
محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره وضعیت تأمین کاغذ مطبوعات و تاثیر افزایش قیمت‌ها بر کاهش تیراژ برخی از روزنامه‌ها توضیحاتی داد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: خدادی که در برنامه رادیویی «گیومه» سخن می‌گفت با اشاره به وضعیت کاغذ گفت: شرایط کاغذ به حالت عادی برگشته است. آن چیز‌هایی را که در اوایل سال داشتیم، کاملاً برطرف شده است. ارزی که برای دارو اختصاص پیدا کرده بود، همان هم برای کاغذ تخصیص داده شده، یعنی کاغذ به قیمت سه سال پیش است، به اضافه اینکه کاغذ آزاد هم از ۱۸ هزار تومان در تن به ۸ هزار تومان رسید و فاصله کاغذ آزاد تا دولتی چیزی کمتر از ۴۰ درصد است و حدود ۵ تا ۸ هزار تومان است.

معاون مطبوعاتی افزود: تقریباً متناسب با تیراژ‌ها و اعلام وصول‌هایی که مطبوعات اعلام کردند، کاغذ در اختیارشان قرار گرفته است و تا پایان عید هم به آن‌ها داده خواهد شد. آنچه در خصوص لاغر شدن رسانه و روزنامه‌ها مطرح می‌شود، دلایل دیگری می‌تواند داشته باشد. الزاماً داشتن کاغذ و انبوه کاغذ به معنای خواندن روزنامه و افزایش تیراژ و فضای عرضه و تقاضا در روزنامه‌ها و نشریات نمی‌تواند باشد. قدرت رسانه به محتوای آن است و اگر ظرفیت محتوا فراهم شود، البته ما باید بستر و حمایت را فراهم کنیم ولی نوع مواجهه با موضوع را باید به سمت عرضه و تقاضا ببریم. اگر عرضه متناسب با تقاضا باشد، قاعدتاً مردم هم هزینه برایش پرداخت می‌کنند. این نیاز وجود دارد که در عین تقویت حمایت و برطرف کردن نیاز، محتوای ما متناسب با نیاز باشد. وی با بیان شیوه پرداخت یارانه مطبوعات، گفت: وقتی به نشریه‌ای این یارانه‌ها پرداخت می‌شود باید اعلام وصول داشته باشد. اعلام وصول هم به معنای چاپ است. گفته‌ایم هر کسی انتقادی دارد بگوید که پیگیری کنیم.

به گفته وی اگر خطایی بوده است، اصلاح شود. آن چیزی که وجود دارد، چاپ افست یا دیجیتال است. ما حتی سرکشی به چاپخانه‌ها را هم در دستور کار قرار داده‌ایم. اعلام وصول کاغذ‌ها آورده می‌شود. می‌دانید کسی که چاپ افست می‌کند، نمی‌تواند ۵۰ عدد بزند یا برگه‌ای کپی کند و بیاورد.

کارشناسان ما هم چک می‌کنند. ما وظیفه داریم به میزان ممکن، نظارت‌مان را حداکثری کنیم تا بالاترین توان ممکن، اعتمادمان هم حداکثری می‌شود. می‌دانید که تعداد کسانی که در این میان دچار خطا می‌شوند، قلیل هستند، یعنی نمی‌توانیم بگوییم که حدود ۳۰ درصد مطبوعات ما دچار خطا هستند. یک تا ۲ درصد دچار هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار